Massa idén tért vissza a versenyzéshez a tavaly a Hungaroringen elszenvedett súlyos balesete után, ám annak ellenére, hogy dobogós helyezésekkel kezdett, sőt, három futam után vezette is a pontversenyt, az idény végére a három nagy csapat (Red Bull, Ferrari, Mclaren) pilótái közül ő az egyetlen akinek már végleg elszálltak a végső esélyei, hiszen 92 ponttal van lemaradva az éllovas Webbertől.
Nem meglepő, hogy Luca di Montezemolo Ferrari elnök már a Japán GP előtt bejelentette, hogy Massa csak másodhegedűs a csapatnál és fő feladata, hogy adott esetben segítsen Alonsónak. A sajtó már év eleje óta cikkezik a brazil esetleges Kubicával történő lecseréléséről, ám erre legkorábban csak 2011 végén kerülhet sor, ugyanis egy évvel meghosszabbították a brazil szerződését.
A Ferrari második számú pilótája a szerencsével is hadilábon állt az idén, többször keveredett balesetbe, illetve nem egyszer technikai problémák is sújtották.
,,Szingapúrban az időmérő első körében leállt az autóm, Szuzukában pedig a nagy forgalom miatt csak a középmezőnyből rajtoltam, ahol mindig nagyobb az esély arra, hogy rajtkarambolba keveredjek”
Ennek ellenére bízik benne, hogy a vb esélyesek harca ellenére elcsíphet legalább egy dobogós helyet, vagy akár egy győzelmet is az elkövetkező három futam valamelyikén.
,,Bosszús vagyok, mert az autómmal az élmezőnyben kellene lennem, de a legutóbbi két versenyen semmi sem sikerült. Öten küzdenek a vébécímért, szeretnék belecsöppenni a küzdelem közepébe, és elcsípni néhány dobogós helyezést."
Erre a legjobb esélye hazai pályán nyílhat, melyet már többször is megnyert és 2008-ban, a Hamiltonnal folytatott vb-pontverseny küzdelmében már-már világbajnoknak érezhette magát.
Odler Norbert