Már zajlanak a tesztek az új MotoGP kategóriában
Legutóbb, december elején az Aspar Team és a Kalex-KTM tartott közös, Moto3-as tesztet Valenciában, ahol az asparos csapat mindkét versenyzője, Hector Faubel és Alberto Moncayo is pályára hajtott. Szükség is van a megtett körökre, mivel a pilótáknak és az alakulatnak is tapasztalatokat kell gyűjteniük az új géposztályhoz, jövőre számos új szabállyal ugyanis a Moto3 váltja a 125 köbcentis kategóriát. Hector Faubel a tesztet követően kifejtette, hogy minden részlete új a motornak, igaz korábbról van tapasztalata négyütemű versenygéppel, de, ahogy fogalmazott, első benyomásra ez a kétüteműnél gyengébb, viszont egészen jól fordul. Az Aspar csapat – Kalex vázra és KTM blokkra építi gépét – versenyzője hozzáfűzte, hogy ez a motor pont olyan, mint egy újszülött, még ki kell fejlődnie.
A legkisebb géposztály versenyei, ahogy maga a Gyorsasági Motoros Világbajnokság is, 1949 óta létezett, 2012-ben azonban a 125 köbcentis, kétütemű gépek helyét átveszik a 250-es négyütemű motorok, ezzel pedig egy korszak zárul le. Az erőforrások térfogatainak növelése mellett viszont számos egyéb, új előírást is bevezet a Nemzetközi Motorkerékpár Szövetség azért, hogy egyenlő feltételeket biztosítson a versenyzők és a csapatok számára és megfékezze az egyre nagyobb költségvetéseket. Így, egyebek mellett a szervezet maximalizálja 12 ezer euró értékben a motorblokkok árát is, ami semmilyen alkatrész vagy kiegészítő beszerelésével nem lépheti át ezt az összeget. Ezenfelül egy idényben csak nyolc erőforrást használhat egy-egy pilóta, akiknek ráadásul versenyenként csupán egyetlen versenygép áll majd rendelkezésükre. Emellett pedig a motor és a versenyző minimális össztömegének 148 kilogrammnak kell lennie.
Ebben a kategóriában indul Sebestyén Péter Stefano Favaro – aki évekig volt Talmácsi Gábor menedzsere – csapatában. Az új kategóriában a francia Sherco-gyár által tervezett motorral áll majd rajthoz a magyar tehetség csapatársával, az olasz Alessio Capellával.