Forma 1 / Motorsport

"Már ezen a hétvégén bajnokok lehetünk, de nem lesz könnyű"

Négyből négy futamot nyert meg a M1RA színeiben Dusan Borkovics a TCR Eastern Europe-ban, és a 100 százalékos teljesítménynek köszönhetően már Brnóban bebiztosíthatja a bajnoki címet.

A COVID-helyzet miatt négy versenyhétvégéből áll az idei TCR Eastern Europe-szezon, amelynek a fele már le is ment. A Horvátországban és Szlovákiában megrendezett négy futam mindegyikét a M1RA versenyzője, Dusan Borkovics nyerte meg, aki így a maximális 100 pontot begyűjtve vezeti a bajnokságot.

Mivel a címvédő és a szezonnyitón a legnagyobb ellenfélnek bizonyuló Milovan Vesnics több más versenyzőhöz hasonlóan a Slovakia Ringen nem tudott elindulni a járványügyi intézkedések miatt, a kiválóan teljesítő Borkovics előnye két forduló után máris 54 pontosra hízott az élen. Ha ebből legalább 51-et megőriz a brnói futamok után is, akkor a Hungaroringen sorra kerülő októberi szezonzáró eredményeitől függetlenül már most bajnokká válik.

„Őszintén szólva nem gondolok erre – árulta el Dusan Borkovics kérdésünkre. – Csak arra fókuszálok, hogy a legjobbat nyújtsam Brnóban, és méltóképpen képviseljem a csapatomat. Mindig motivált vagyok, és különböző forrásokból nyerem a lelkesedésem. A pályán elvégzett munkánk a következő évekre való felkészülést is szolgálja.”

Könnyű dolga mindenesetre biztosan nem lesz a M1RA-nak. Hiába az első két fordulóban látott dominancia, Brnóban komoly hátrányokkal kell megküzdenie a csapatnak. Mind közül a legszembetűnőbb a jelentős pluszsúly, amivel Borkovics Hyundai i30 N TCR-jét sújtják a szabályok. 1365 kiló lesz a M1RA-s autó súlya, amivel jó néhány másik autónál több mint 100 kilóval nehezebb. A bajnoki cím szempontjából is érdemes a súlyokra figyelni, hiszen a Borkovicshoz pontszámban jelenleg a legközelebb álló Boldizs Bence Cuprája 110 kilóval lesz könnyebb, és mostani állás szerint elsősorban vele szemben kell megőrizni az 50+ pontos előnyt a bajnoki cím bebiztosításához. Ráadásul a brnói pálya kifejezetten érzékeny a pluszsúlyokra, hiszen nagy emelkedők is vannak rajta.

„Nem rajongok ezért a pályáért. Annak ellenére sem, hogy amikor legutóbb, 2015-ben versenyeztem Brnóban, a két futamból egyet megnyertem, egyen második lettem az ETCC-ben. Összességében nem túl izgalmas a pálya, a kanyarok nagyon hasonlóak. Viszont ha esik az eső, akkor trükkös pálya lesz belőle, ami már önmagában kihívást jelent” – fogalmazott Borkovics.

A TCR Eastern Europe brnói hétvégéjének programja:

Péntek
9:00 – Szabadedzés
11:50 – Időmérő
Szombat
12:45 – Első futam
Vasárnap
14:00 – Második futam

Forrás: M1RA.hu
Borítókép: M1RA/Facebook