Továbbra is a Super 1600 kategóriában, a Volland Racing színeiben versenyez, ezentúl viszont már egy Audi A1-et hajt. A szezon Barcelonában indul hétvégén, ahonnan jó emlékei vannak első dobogós helyezéséről. A 21 éves pilótára nem vár könnyű feladat, ha nyerni akar: a tavalyinál is erősebb, 10-12 fős élmezőnnyel számol.
Spanyolországban, a barcelonai F1-es pályán rendezik április 27-28-án a ralikrossz-világbajnokság második fordulóját, és ugyanezen a hétvégén kezdetét veszi a 2019-es FIA ralikrossz Európa-bajnokság is. A Super 1600 kategória mezőnyében, ahogy 2016 óta minden évben, idén is felsorakozik Marton Gergely, de most először nem Skoda Fabiával, hanem egy Audi A1-gyel.
Fotó: Formula.hu
„A 2019-es szezon előtt fontos váltás történt, új autóval indulunk. Az első benyomások alapján nagyon tetszik az Audi. Bár összességében csak apróságokban tér el az előzőtől, nagyon ígéretesnek érzem. Hogy megismerjük az új autót, két alkalommal is teszteltünk, a második még ezen a héten volt, közvetlenül a szezonnyitó előtt" – beszélt a márkaváltásról a Volland Racing pilótája.
„Az új autóhoz kapcsolódik, hogy felkészülésként kétszer voltam hóautózni az audis érdekeltségekkel. Ráadásul másodszor a magas szériákban versenyzőkkel kerültem egy edzőtáborba, mint Mattias Ekström, Szabó Krisztián, Andreas Bakkerud és mások. Elit társaság volt, örülök, hogy tudtam tanulni tőlük egy-két fogást."
Fotó: Formula.hu
Mióta a Super 1600-as Európa-bajnokságon szerepel, Marton Gergő eredményei évről évre javultak: legjobb szezonját 2018-ban teljesítette, két dobogós pozícióval és összetett negyedik helyezéssel. Ennek fényében a logikus elvárás az idei szezonra az, hogy még előrébb végezzen a tabellán, a ralikrosszos azonban óvatos a célok kitűzésével: a 23 fős állandó mezőny tele van erős ellenfelekkel.
„Mindenképpen szeretnék fejlődni az előző szezonhoz képest, de így sem mennék bele esélylatolgatásba. Próbálom beleadni, amit tudok, kihozni magamból, amit lehet, és ami kisül belőle, az kisül. Nem lesz könnyű, mivel nem csupán én fogok Audival versenyezni, hanem a négy orosz csapattársam is, köztük a tavalyi második helyezett, Nuriev. A tesztek alapján mindenkivel számolni kell, aki a Volland Racingnél versenyez, nem csupán az Audikat, hanem Szíjj Zsoltit is beleértve."
„A mezőny technikai téren erősödött azzal, hogy a Skodák elkerültek a csapatunktól, mivel jó kezű pilóták tettek szert rájuk. Aztán vannak még olyan megszokott résztvevői a bajnokságnak, akik mindig ott mennek az elejében, ezért úgy gondolom, 10-12 versenyző nagyon szoros csatát fog vívni a mezőny elején, közülük kerülnek ki a dobogósok. Az első verseny helyszíne Barcelona, ahova jó emlékek fűznek, hiszen a tavalyi verseny nagyon jól sikerült, itt szereztem meg az első dobogós helyezésem" – mondta a versenyző, akire szombaton három kvalifikációs futam vár, melyeket vasárnap a negyedik kvalifikáció, elődöntő és leggyorsabb hat versenyzőnek szóló döntő követ.
A Super 1600 ralikrossz Európa-bajnokság 2019-es versenynaptára:
1. Spanyolország – Barcelona – április 27-28.
2. Belgium – Spa-Francorchamps – május 11-12.
3. Svédország – Höljes – július 6-7.
4. Németország – Estering – augusztus 17-18.
5. Franciaország – Lohéac – augusztus 31. – szeptember 1.
6. Lettország – Riga – szeptember 14-15.