Forma 1 / Motorsport

Magyar csapat is indul a Superbike világbajnokságon 2014-ben

"" 

Mindez rendkívül örömteli hír és kiváló lehetőség lehet az egész magyar motorsport-társadalom számára.

„Az új szabályok értelmében egy új alkategória jön létre EVO géposztály néven. Ez a géposztály a váz, a felfüggesztés és a fék komponenseinek tekintetében megegyezik az FIM Superbike technikai szabályzatában foglaltakkal. A motort és az elektronikát tekintve ugyanakkor a jelenlegi FIM Superstock szabályoknak fognak megfelelni a versenymotorok. A fékek és a felfüggesztések árát érintő költségsapka ugyanaz lesz, mint a Superbike-ban” – áll a Dorna hivatalos sajtóközleményében, mely a Superbike világbajnokságra vonatkozó 2014-es szabályváltoztatásokat taglalja.

Az idézett szabálymódosítás, az összes többi változtatással egyetemben (költségsapkák; maximálisan felhasználható motorok számának szabályozása; a gyárak a privát csapatoknak is ugyanazt a technikát kötelesek biztosítani, mint a gyári alakulatnak stb.) a költségcsökkentést és az esélykiegyenlítést célozza meg.

Bár jelen pillanatban is hihetetlenül izgalmas versenyeket láthatunk a Superbike világbajnokság keretén belül, ám a sorozatban résztvevő versenyzők száma nem haladja meg a 18-at, és egy magyar csapat számára például eddig elérhetetlen és megfizethetetlen volt a Superbike vb-n való indulás.

Hangsúlyozzuk: eddig! Az új szabályokat ugyanis, mintha csak a kelet-közép-európai, kisebb költségvetésből gazdálkodó csapatok pénztárcájára szabták volna, köztük a jelenleg Németh Balázst a Supersport vb-n, míg Győrfi Alent a FIM Superstock 1000 Kupában foglalkoztató H-Moto Team pénztárcájára.

A magyar alakulat csapatfőnöke, Kelemen Krisztián nem is várt sokáig a bejelentéssel: a H-Moto Team jövőre saját motort indít a Superbike világbajnokság EVO kategóriájában, lehetőleg egy magyar versenyzővel a nyeregben.

Nem mellesleg a magyar csapat volt az első, amely hivatalosan jelezte részvételi szándékát az új géposztályban.

Kelemen Krisztián, csapatfőnök:

„Nagyon nagy örömmel olvastam az új, 2014-es Superbike világbajnokság szabályairól szóló hírt, mivel úgy érzem, mintha csak ránk szabták volna az új regulákat. Mindegyik változtatást a költségcsökkentés és az esélyek kiegyenlítése érdekében vezették be, amit kelet-közép-európai csapatként, a saját reális lehetőségeinket ismerve több mint üdvözítő iránynak tartok. Számomra nem kérdés, hogy az új EVO géposztályban kell folytatnunk jövőre, hiszen a Superbike vb főkategóriájában elindulni, egy olyan lehetőség, ami nem mindennap adatik meg egy magyar csapat életében. Ráadásul a Superstock 1000-es BMW-nk egy nagy jó alap lesz, és hiszem, hogy a három év tapasztalatát, amit a FIM Superstock 1000 Kupában ezres motorokkal szereztünk, gyümölcsözően tudjuk majd felhasználni ebben az új géposztályban. A motor és az elektronika ugyanaz lesz, mint a Superstock 1000-ben volt, és a többi alkatrész tekintetében is szinte ugyanazt fogja használni az egész mezőny, vagyis innentől tényleg csak a beállításokon és a versenyzőn fog múlni a siker. Aztán, hogy teljes szezont tudunk-e majd futni, vagy egyelőre maradunk az európai versenyeknél, az elválik, ez már a jövőbeni szponzortárgyalásaink sikerén is múlik. Egyelőre a versenyzőnk kilétéről sem döntöttünk még, de az elsődleges opciónk mindenképp az lesz, hogy magyar versenyzőt ültessünk a magyar csapat magyar motorjára, és szerencsére a saját csapatunkon belül is akad nagyon tehetséges jelölt. Természetesen a Superstock 1000-es szerepvállalásunkkal sem szeretnénk felhagyni, ezt 2014-től párhuzamosan kívánjuk folytatni a Superbike vb EVO géposztályában való indulással. Továbbá nem titok, hogy a jövő évi Superstock 600-as sorozatra is kaptunk több megkeresést magyar és külföldi versenyzőktől egyaránt. Az EVO kapcsán a magyar importőrön keresztül felvesszük a BMW-gyárral, valamint a gyári beszállítókkal (fék – Brembo, futómű – Öhlins) a kapcsolatot, hogy minél jobb kiszolgálást tudjunk adni a versenyzőnknek. Örömmel és izgatottan vágunk bele ebbe az új kihívásba. Szeretnénk bebizonyítani, hogy innen Magyarországról, egy kis csapatként is van értelme nagyot álmodni, és a befektetett energia idővel megtérül.”