Ma lenne 60 éves Kesjár Csaba
Dunai Ede írását változtatások nélkül közöljük.
A nyolcvanas évek nemcsak a Hungaroring megépítése, hanem egy jóképű, tehetséges fiatalember, Kesjár Csaba feltűnése okán is emlékezetes időszak a magyar autósport történetében.
A kimagasló képességű versenyző 1985-ben abszolút magyar bajnok, 1986-ban hegyi bajnok volt.
A Formula Easter kategóriában négy ízben nyert magyar bajnokságot, míg a Formula Ford kategóriában 1986-ban lett osztrák bajnok.
1987-től 1988-ig a német Forma-3 bajnokságban versenyzett, 1987-ben a 9. helyen végzett.
Az 1987-es Magyar Nagydíj hétvégéjén tesztelhette a Zakspeed csapat autóját, így ő lett az első honfitársunk, aki F1-es autót vezethetett.
A szakmabeliek a mai napig meggyőződéssel állítják, hogy a Forma-1-ben is megállta volna a helyét, és csak idő kérdése lett volna, hogy mikor mutatkozik be a száguldó cirkuszban.
Azonban a sors másképpen rendelkezett…
Csaba csodálatosan induló karrierje 1988. június 24-én Nürnbergben tragikus véget ért.
A norisringi F3-as hétvége utolsó szabadedzésének végén autója – hivatalosan fékhiba miatt – lényegében lassulás nélkül a védősávnak ütközött, és azt átszakítva állt meg.
A baleset következtében Csaba azonnal életet vesztette.
A pontos ok máig feltáratlan, az autó változatlan egyenesfutása miatt egyesek rosszullétre, sőt öngyilkosságra is gyanakodtak, de ezeket a környezete kategorikusan kizárta.
A mértékadó Forix archívuma szerint Kesjár autójában kettétört a fékpedál.
A magyar pilóta halála sokkolta a mezőnyt, ellenfelei tiszteletük jeléül a szponzorok nyomása ellenére is megtagadták a versenyzést.
Idehaza a tragédia híre villámcsapásként érte a rajongókat, akik hetekkel, hónapokkal később sem tudták feldolgozni kedvencük elvesztését.
Kesjár Csaba üstökösként robbant be a köztudatba, pillanatok alatt a fiatalok bálványává vált, és korai halála ellenére legendás alakja mind a mai napig ott él az emberek szívében.
Nyugodj békében, bajnok!
Képek: Fortepan.hu/SzalayBéla
Forrás: Dunai Ede író hivatalos oldala/facebook