Egyéb

Los Angeles szakít a hagyományokkal – pénzzé teszik a csarnokok neveit

Kép forrása: Facebook/ LA28

 A 2028-as Los Angeles-i olimpia szervezői szakítottak a hagyományokkal, azaz értékesítették két helyszín névhasználati jogát

A 2028-as olimpia szervezőbizottság csütörtökön jelentette be a mérföldkőnek számító megállapodást.

Közölték, hogy már megkötötték a szerződéseket két alapító partnerükkel. A Hondával, amelynek már a nevét viseli a sportcsarnok Anaheimben, ahol a röplabda-mérkőzéseket rendezik. Valamint a Comcasttal, amelynek neve felkerül a fallabdázás ideiglenes otthonára Los Angelesben.

Ezek a megállapodások komoly változást jelentenek. Mivel a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) régóta érinthetlennek tartott irányelve szerint márkaneveket nem használnak a sportcsarnokok és stadionok elnevezésében.

Legfeljebb 19 ideiglenes helyszín jogait fogják értékesíteni. A NOB legnagyobb szponzorai elsőként kapnak lehetőséget az üzletek megkötésére.

Casey Wasserman, az LA28 elnöke és vezérigazgatója elmondta, hogy egyetlen helyszín sem kap új nevet. Így például, ha a szervezők nem jutnak megállapodásra a SoFi-val (nyitó- és záróünnepség, úszás) vagy az Intuit-tal (kosárlabda), akkor más szponzor sem helyezheti el a nevét az arénán.

Az új megállapodás nem vonatkozik a Los Angeles Memorial Coliseumra, a Rose Bowlra és a Dodger Stadionra.Amelyek a város legismertebb helyszínei, és 1932-ben és 1984-ben is otthont adtak az olimpiai versenyeknek.

A rendezők szerint a NOB szabályai, amelyek tiltják a reklámozást a játéktéren, továbbra is érvényben maradnak.

Az üzletre azért van nagy szüksége Los Angelesnek, mert – ahogyan az amerikai rendezésű olimpiákra jellemző – a játékok alapvető költségeit nem fedezi az állami finanszírozás.