
A 2028-as Los Angeles-i olimpia szervezői szakítottak a hagyományokkal, azaz értékesítették két helyszín névhasználati jogát
A 2028-as olimpia szervezőbizottság csütörtökön jelentette be a mérföldkőnek számító megállapodást.
Közölték, hogy már megkötötték a szerződéseket két alapító partnerükkel. A Hondával, amelynek már a nevét viseli a sportcsarnok Anaheimben, ahol a röplabda-mérkőzéseket rendezik. Valamint a Comcasttal, amelynek neve felkerül a fallabdázás ideiglenes otthonára Los Angelesben.
Making history right here in Anaheim! Honda Center is the first arena to keep its name during the @LA28 Olympic Games, and we are proud to welcome Olympic Volleyball to our world-class home.
Get ready for unforgettable matches! 🏐 pic.twitter.com/rPg21zBjv0
— Honda Center (@HondaCenter) August 14, 2025
Ezek a megállapodások komoly változást jelentenek. Mivel a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) régóta érinthetlennek tartott irányelve szerint márkaneveket nem használnak a sportcsarnokok és stadionok elnevezésében.
Legfeljebb 19 ideiglenes helyszín jogait fogják értékesíteni. A NOB legnagyobb szponzorai elsőként kapnak lehetőséget az üzletek megkötésére.
Casey Wasserman, az LA28 elnöke és vezérigazgatója elmondta, hogy egyetlen helyszín sem kap új nevet. Így például, ha a szervezők nem jutnak megállapodásra a SoFi-val (nyitó- és záróünnepség, úszás) vagy az Intuit-tal (kosárlabda), akkor más szponzor sem helyezheti el a nevét az arénán.
Az új megállapodás nem vonatkozik a Los Angeles Memorial Coliseumra, a Rose Bowlra és a Dodger Stadionra.Amelyek a város legismertebb helyszínei, és 1932-ben és 1984-ben is otthont adtak az olimpiai versenyeknek.
A rendezők szerint a NOB szabályai, amelyek tiltják a reklámozást a játéktéren, továbbra is érvényben maradnak.
Az üzletre azért van nagy szüksége Los Angelesnek, mert – ahogyan az amerikai rendezésű olimpiákra jellemző – a játékok alapvető költségeit nem fedezi az állami finanszírozás.