Olimpia 2016

London 2012: vita a mini Minik körül

""

A Nemzetközi Olimpiai Bizottság gondoskodott arról, hogy az Olimpiai Charta értelmében ne legyenek láthatók reklámok vagy terméklogók a pályákon, annak ellenére, hogy a szponzorok dollárszázmilliókat fizettek ki, hogy csatlakozhassanak az ötkarikás mozgalomhoz.

Az olimpia egyik szponzora, a német BMW által gyártott Miniken nincs márkajelzés, mégis azonnal felismerhetőek, bár nem a klasszikus, 1959-2000 között gyártott brit modellekről van szó, hanem az új német típusról.

Timo Lumme, a NOB marketingigazgatója, akit kedden arról kérdeztek, hogy megsértették-e márkákra vonatkozó szabályokat, közölte: a történteknek nincs kereskedelmi oka. Mint mondta, a Nemzetközi Atlétikai Szövetség (IAAF) többféle szállítóeszközt használ. A BMW valóban az olimpia hivatalos partnere, de nem történik kereskedelmi szállítás. Nincs kapcsolat a szponzorálás és aközött, hogy mini Minik vannak a pályán – hangsúlyozta.

A NOB szabályozása értelmében semmilyen reklám sem engedélyezett a stadionokban, illetve az olimpiai helyszíneknek számító versenypályákon.

Összesen három ilyen jármű működik – napi négyórás műszakokban – az atlétikai versenyek kilenc napja alatt, mindegyik napi hat kilométert tesz meg.

A Mini szerepelt az olimpiai megnyitón is, de ott sem a hagyományos brit modell, hanem az új változat.

A londoni játékokhoz csatlakozó szponzorok összesen mintegy 700 millió fontot (244 milliárd forintot) fizettek.