Az egykori ralis Jean Todt, a FIA elnöke szeretné, hogyha a rali-világbajnokság visszaállna régi hagyományaihoz és az egyes futamok hosszabbak lennének. A Nemzetközi Automobil Szövetség éppen ezért már az idei szezonban próbaképpen több versenyt jóval hosszabb távon rendeztet meg. Így például a versenynaptárba visszatérő szezonnyitó Monte Carlo-rali is majd 1800 kilométeren zajlott, ilyen hosszú futam pedig legutoljára 2002-ben volt a sorozatban. Emellett az idei mexikói megmérettetés gyorsaság szakaszai majd 150 kilométerrel voltak hosszabbak, mint a tavalyi. Mindez azt eredményezte, hogy a pilóták már hétfőn elkezdik a pályabejárást, majd szerdán a küzdelmet és egészen vasárnapig harcolnak a helyezésekért. Ez egyáltalán nem tetszik Sebastien Loebnek. Ezt hangoztatta is a minap a nyolcszoros világbajnok, aki kifejtette, ez akár még a visszavonulását is okozhatja. Mint a francia ralis hozzátette, hétfőtől vasárnapig szinte meg sem állnak egy-egy futamon, ezért szerinte azonban jobb lenne, ha kedden és szerdán zajlana a pályabejárás, majd pénteken valamint szombaton a verseny, amiről vasárnap már mindenki mehet haza. Loeb elárulta azt is, hogy persze emiatt nem egyből dönt, de az biztos, hogy az ilyen hosszú versenyeken már nem olyan motivált. Ahhoz képest, hogy nem jönnek be a hosszú futamok a franciának, és panaszkodik miattuk, azért az említett mindkét viadalt – az idei eddigi háromból – megnyerte a címvédő.
Loebnek egyébként 2013 végéig szól a szerződése a Citroënnél, ám szerepel benne egy kitétel, aminek köszönhetően akár már 2012 végén is távozhat a csapattól illetve a raliból. Miután pedig a nyolcszoros bajnok majd elhagyja a szakágat, biztosan autóversenyző marad, mivel már korábban megszervezte pályafutása folytatásának lehetőségét. Tavaly ugyanis megalapította a Sebastien Loeb Racing Team-et, mely Porsche Kupában és Le Mans-i küzdelmekben vesz részt.
Loeb és a Citroën is készül az esetleges kiszállásra. A francia köztudottan kedveli a pályaversenyzést, idén be is mutatkozott saját, a nevét viselő csapata, ahol a jövőben ő is feltűnhet. A Citroën pedig Thiery Neuville ide versenyeztetésével építi a jövőt. A belga a cég Junior csapatban gyűjti a tapasztalatot.