Forma 1 / Motorsport

Hamilton megszólalt: nem tudtam, miért versenyzek

Kép forrása: Tóth Zsombor / Sport 365

A monacói futam utórezgései tovább gyűrűznek: Lewis Hamilton a sajtónak is elmondta, mennyire tanácstalan volt a Ferrari csapatrádión. Egyre világosabb, hogy nem csupán egy elhibázott taktika áll az ötödik hely hátterében – hanem valami mélyebb törés.

Lewis Hamilton több mint harminc másodperces lemaradással ért célba Monacóban, miközben csapattársa, Charles Leclerc dobogóra állhatott hazai közönség előtt. A verseny vége azonban nem a helyezése, hanem egy furcsa rádióbeszélgetés miatt került a reflektorfénybe.

Miközben a riválisok gumistratégiáját elemezte mérnöke, Riccardo Adami, Hamilton csak egy egyszerű kérdést tett fel: „Még mindig egy perc a hátrányom?” – választ alig kapott, és ez már a második figyelmeztető jel a Ferrari faláról – írta a SPORTbible.

A futam után a hétszeres világbajnok a sajtónak elmondta:

„Nem volt világos… az információ nem volt egyértelmű. Nem értettem, mi az, hogy ‘ez a mi versenyünk’. Nem tudtam, miért versenyzem. Azt hittem, talán valaki ellen, de amikor utólag megnéztem az adatokat, kiderült, hogy senki sem volt előttem elérhető közelségben.”

Feszültség a Ferrarinál? Hamilton kérdezett, az istálló hallgatott

A gumik is odalettek – stratégiai üresség?

Hamilton elmondta, hogy túlságosan korán elhasználta a gumijait, mert azt hitte, van esélye előzni. Csakhogy az információ hiánya miatt egy „senki földjén” zajló versenyt teljesített:

„A hetedik helyről indultam egy büntetés miatt, és sokáig két autó mögé ragadtam. Amikor sikerült megelőzni őket, már senki sem volt a közelemben. Egy biztonsági autó segíthetett volna, de nem jött – így innentől minden egyenes út volt.”

Nyolc futam után még mindig keresik a közös hangot

Hamilton nem először jelzi, hogy a kommunikáció nem tökéletes a Ferrarinál. Pedig az idény elején még pozitív hangvételben beszélt Adami munkájáról:

Imolában remekül dolgozott, hibátlan volt a stratégia.

Most viszont úgy tűnik, újra repedezik a bizalom. A rádiócsend Monacóban már nem csak kellemetlen, hanem kifejezetten nyugtalanító egy olyan versenyző esetében, akit a Ferrari óriási elvárásokkal igazolt.