Lépeget előre az egyre erősebb Force India
Idén végül a hatodik helyen zárta az Forma 1-es évadot a Force India, sőt a hajrában kissé meg is szorongatta az ötödik pozíciót megszerző Renault istállót, az indiai alakulat versenyzői ugyanis mindösszesen négy ponttal maradtak le idei legnagyobb riválisuktól. Adrian Sutil és Paul di Resta, az istálló két pilótája a szezonban együtt hatvankilenc pontot gyűjtött, amit a hetedik Sauber csapat egyáltalán meg sem közelített. Az egyéni küzdelemben a német versenyző a kilencedik helyen zárt negyvenkét egységével, míg skót csapattársa a tizenharmadik lett huszonhét pontjával. Mindkét versenyző idei legjobb pozíciója a hatodik hely volt, amit Sutil a német és a brazil futamon is megszerzett, míg di Resta a szingapúrin. Igaz ez elmaradt a Force India történetének legjobb helyezésétől, ami Giancarlo Fisichella nevéhez fűződök, az olasz ugyanis a 2009-es Belga Nagydíjon a pole-pozíciót megszerezve a futamon végül a második lett.
Az idei tizenkilenc futamos sorozatban összesen öt alkalommal nem sikerült az alakulatnak pontot szereznie, amivel összességében elégedettek lehetnek az istálló vezetői, azzal pedig pláne, hogy a Force India 2008-as debütálását követően folyamatosan fejlődik és egyre több pontot gyűjtve, mindig kedvezőbb pozícióban zárja a bajnokságot. A csapat első évében a tizedik, az akkori utolsó helyezést szerezte meg, 2009-ben aztán előrelépett a kilencedik pozícióba, majd tavaly már a hetedik lett, idén pedig hatodikként zárta a világbajnokságot.
Az istálló rendkívül fontos mérföldkőnek tartja azt, hogy idén hatodikként fejezte be a szezont, ám svájci lapértesülések szerint most anyagi gondban van a csapat. A Force India vezetőjének, többségi tulajdonosának, Vijay Mallyána ugyanis komoly pénzügyi problémái akadtak, legalábbis a Blick című lap állítja, és emiatt akár tulajdonosváltás is előfordulhat az alakulatnál. Ezzel lehet összefüggésben, hogy az istálló még nem jelentette be 2012-es pilótapárosának kilétét. A legtöbb hírforrás azonban a skót Paul di Resta szerződéshosszabbításában biztos, ám mellé a legesélyesebb az idén tartalék- és tesztpilóta pozíciót betöltő Nico Hülkenberg. Egyelőre a csapat még ezt nem erősítette meg hivatalosan, de ha így lesz, akkor Adrian Sutilnak – aki 2006-tól áll a csapat, illetve jogelődjei a Midland és a Spyker alkalmazásában – új pilótaülés után kell néznie, amit vélhetően a Williams biztosít majd számára Rubens Barrichello helyén.