A vádak mindenképpen érdekesen hangzanak annak a tükrében, hogy De Puniet karrierje egyik legjobb MotoGP-s idényén van túl. Kétségtelen, hogy a szezon második felében romlottak az eredményei, de ez betudható annak, hogy a sachsenringi viadalon lábszártörést szenvedett. Az ezt megelőző hét versenyen minden alkalommal a Top7-ben végzett, és az összetett negyedik (!) helyén állt. Végül a vb-pontverseny kilencedik helyén végzett 116 pontjával, mindössze 9 egységgel elmaradva a gyári Honda nyergében ülő Marco Simoncellitől, ezzel egyébként a legjobb szatellit hondás is lett.
– Mielőtt megsérültem negyedik voltam az összetettben. A balesetemet követően olyan hamar tértem vissza, ahogyan csak lehetett, de természetesen még nem voltam 100%-os. Cecchinellóra talán csak a szponzorok helyeztek túl nagy nyomást. Csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy csalódott vagyok, hogy ez így alakult, még akkor is, ha az idei volt az egyik legjobb királykategóriás évem… A Ducati egyébként kimondottan illik a vezetési stílusomhoz, még akkor is, ha a kanyarokat egyenlőre valamivel nehezebb vele bevenni, mint a Hondával -mondta De Puniet.
F.T.