Lauda, Senna és Räikkönen is világbajnok lett – ez történt október 21-én
– Október 21-én a francia Alain Prost megnyerte az 1984-es Potugál Nagydíjat. Az estorili győzelme után Prost fél (!) pontra közelití meg az éllovas Niki Laudát, de ez is kevés az üdvösséghez, hizen a Portugál Nagydíj az utolsó volt abban az évben. Lauda így világbajnoki címet ünnepelhetett, a fél pontos előny pedig azért alakulhatott ki, mert a monacói félbeszakadt futamon a versenyzők csak az elért pontjaik felét kapták meg.
– 1990-ben szintén óriási izgalmak között avattak világbajnokot Japánban. A nagydíj előtt Nannini helikopter-balesetet szenvedett és sérülései miatt kénytelen volt befejezni Formula–1-es karrierjét. A Benettonnál Roberto Morenót ültették a helyére. Visszavonult a sportágtól az EuroBrun és a Life csapat, így az előkvalifikáció szükségtelenné vált. Az időmérésen Sennáé lett a pole Prost, Mansell és Berger előtt. Senna ennek ellenére nem volt boldog, mivel az első rajtkocka a pálya poros oldalán helyezkedett el. Jean Marie Balestre, az FIA elnöke azonban megtagadta a változtatást. Ezek után úgy döntött, senkit sem fog maga elé engedni az első kanyarban.
Prost ezt nem tudta, és a rajt után elsőként ért az első kanyarba. Senna autójának bal oldala Prost hátsó szárnyához ért, ezzel mindketten kicsúsztak a kavicságyba és kiestek a versenyben. A bajnoki cím sorsa így eldőlt, Senna javára. A versenyt Berger vezette Mansell, Piquet és Moreno előtt. A 2. kör elején Berger kicsúszott és kiesett, így Mansell vezetett a két Benetton előtt. A brit 15 másodperces előnnyel állt ki a boxba a 27. körben, majd tengelytörés miatt kiesett. Ezzel bebiztosította a konstruktőri címét a McLaren. A Benettonok és Szuzuki nem álltak ki. Patrese és Boutsen kerékcseréje után Szuzuki mögé érkeztek vissza. Piquet győzött Moreno előtt, így a Benetton kettős győzelmet szerzett, a japán Szuzuki Aguri a harmadik helyen ért célba a Larrousse-Lamborghinivel. Patrese negyedik, Boutsen ötödik, Nakadzsima hatodik lett.
– A 2007-es Brazil nagydíj sem volt mindennapi, Hamilton volt a legelőnyösebb pozícióban: az utolsó futamon elért első vagy második helyezéssel azonnal világbajnok lehetett volna, ha pedig hátrébb végez, csak arra kellett figyelnie, hogy két vetélytársa ne végezzen nála sokkal előrébb. Räikkönen esélyei a világbajnokság megnyerésére igencsak minimálisak voltak. Ahhoz, hogy világbajnok lehessen, elsősége esetén Alonso legfeljebb harmadik, Hamilton legfeljebb hatodik helyen érhetett célba; második hely esetén pedig Alonso nem futhatott be negyediknél, Hamilton pedig a nyolcadiknál jobb pozícióban.
A brazil nagydíj Massa hazai versenye volt, ahol egy évvel ezelőtt pole pozícióból indulva nyert. A brazil versenyző a világbajnoki címre már esélytelen volt, így már a verseny előtt is azt nyilatkozta, kész átadni esetleges első helyét csapattársának, és egyáltalán bármiben segíteni őt, ha ezen múlna a világbajnokság sorsa. Massa ebben az évben is megszerezte a pole-t, és a verseny nagy részében vezetett is Sao Paulóban. A Massa-Hamilton-Räikkönen-Alonso rajtkockában a Ferrarik voltak a tisztább íven, és mialatt Massa Hamilton elé hajtva kicsit visszafogta az angol pilótát, Räikkönen feljött a második helyre, csapattársa mögé. Rögtön utána Alonso is elment Hamilton mellett, ezzel feljött a harmadik helyre. Hamilton hamar megpróbálta visszaelőzni csapattársát, ám a pálya poros ívéről kicsúszott, és visszaesett a nyolcadik helyre. Bár Alonso biztosan és hibátlanul autózott a harmadik helyen, esélye sem volt megelőzni a Ferrarikat, akik a verseny végére közel egy perces előnyt autóztak ki vele szemben. Így ő biztosan lecsúszott a világbajnoki címről. Hamilton időközben rohamléptekben tört előre, mivel neki az ötödik hely kellett a világbajnoki címhez.
A hetedik körben azonban autója hirtelen lelassult, az egész mezőny elment mellette, és amikor az autó újra erőre kapott, a 18. helyen állt. Egyre kevesebb esélye volt a világbajnoki cím megnyerésére, mivel a Ferrarik időközben teljesen elszakadtak a mezőnytől. Bár ekkor Massa állt az élen, tudni lehetett, hogy ha a McLarenes pilóták pozíciója nem javul, Massa kész átadni neki első helyét. Hamilton lemaradása ellenére megcélozta az ötödik helyet, ahol Räikkönen elsősége ellenére is megnyerte volna a világbajnokságot. A minél hathatósabb felzárkózás érdekében a csapat három kiállásos stratégiára állította, de ez a taktika nem fizetődött ki: csak a hetedik helyre tudott felkapaszkodni.
A csapatoknak nem szabad utasítaniuk egyik pilótájukat a másik elengedésére (erre semmi nem utalhat a csapatrádióban sem), ezért Massának és Räikkönennek úgy kellett helyetcserélnie a szigorú figyelem közepette, hogy senki ne vádolhassa a csapatot csalással. Éppen ezért a pontosan kiszámolt boxtaktikát választották a helycseréhez. Az első kerékcsere alkalmával Räikkönen autóját jobban meg tankolták, mint Massáét, így a második kiállásra három körrel később keríthetett sort, mint brazil csapattársa. A könnyű autóval a három gyors kör alatt kiautózta a szükséges előnyt, és a második boxkiállás után az első helyre jött vissza: a csere kifogástalanul sikerült, senki nem emelhetett panaszt ellene. A verseny vége felé, ahelyett, hogy kímélte volna a brazil időjárás által megviselt motort, vagy a Sao Pauló-i pálya rossz minőségű aszfaltján igénybevett szuperlágy abroncsokat, Räikkönen megfutotta a verseny leggyorsabb körét. Végül megnyerte a versenyt, csapattársa a második, Alonso a harmadik, Hamilton a hetedik helyen végzett: a verseny előtt legesélytelenebb Räikkönen 110 ponttal, vetélytársait 1 ponttal megelőzve megnyerte a 2007. évi Forma-1-es világbajnokságot. Hamilton és Alonso 109-109 ponttal a finn mögött végeztek: Hamilton jobb helyezései miatt második, Alonso harmadik lett.
-Október 21-én ünnepli születésnapját Varga János (73) olimpiai bajnok birkózó, Anna Bogdanova (38) orosz futónő, Ricky Rubio (22), spanyol kosárlabdázó, Ion Andoni Goikoetxea (47), Paul Ince (45), Nemanja Vidic (31), labdarúgók, Csernai Pál (80.), BEK-győztes magyar labdarúgó-edző.