Forma-1 / Motorsport

Lángoló Renault, magabiztos Rosberg

""
 
Nico Rosberg ott folytatta, ahol két hete abbahagyta: Lewis Hamiltonnal szemben fél másodperces előnnyel nyerte az első malajziai edzést. Mögötte a két Ferrari és az új motort használó Fernando Alonso végzett. A délelőtt azonban főként Kevin Magnussen lángba borult Renault-ja miatt marad emlékezetes…
 
Nagy szerencséje volt Kevin Magnussennek, hogy nem az ő autójára került fel. Renault-ja az első installációs körről visszatérve a boxutcában borult lángba, miközben a szerelők vissza akarták tolni a garázsba. „Ugorj ki, Kev, ugorj, ugorj!” – jött a figyelmeztetés a csapatrádión. A dán rekordsebességgel pattant ki a sárga gépből, amelynek motorborítása alól még azt követően is többször fel-felcsaptak lángok, hogy a szerelők alaposan lefújták azt poroltóval.
 
Nemcsak az autót, de a Renault-garázs előtt a teljes boxutcát is oltóhab borította, ami épp elegendő ok volt az FIA számára, hogy piros zászlóval szakítsa félbe az edzést. Beletelt tíz percbe, mire a szerelők végleg megfékezték a lángokat, s vissza tudták tolni a kifehéredett versenygépet a garázsba. Az aszfaltot viszont még meg kellett tisztítani, hiszen a gyorssávba is jutott némi hab.
 
Közel fél óra telt el az edzésből, mire újra zöldre váltott a boxutcai lámpa. A csapatoknak 13 percük maradt a Pirelli plusz gumiszettjének visszaadásáig. Jöttek is sorjában az első köridők. Gyors egymásutánjában Fernando Alonso, Felipe Massa és Nico Rosberg váltotta egymást az élen. A német 1:35,793-mal nyitott, Lewis Hamilton 0,005 másodpercre zárkózott fel rá. Carlos Sainz eközben az első volt, aki meglátogatta a kavicságyat – a 11-es kanyarban sodródott ki. Nem sokkal később Lewis Hamilton is csúnyán elfékezte magát a 9-esben, ahol a fűre volt kénytelen hajtani.
 
„Nem igazán látok semmit az egyenes végén a vibrációtól. Az egyensúly is pocsék” – jelentette Sebastian Vettel a Ferrarinak. A pár újítással fölszerelt vörösök a 3. és 4. helyen nyitottak, a gyorsabb Räikkönen volt, hátrányuk Rosberg javításával viszont jó 1 másodpercesre nőtt. Az edzés felénél Rosberg a tavalyi pénteki legjobb időnél 4,5 másodperccel gyorsabb körrel (1:35,227) állt az élen, őt Hamilton, Räikkönen, Vettel, Verstappen, Ricciardo, Pérez, Hülkenberg, Button és az új Honda-motort használó Alonso követte.
 
Több versenyző is alulkormányzásra panaszkodott a több ponton módosított pályán. A Ferrarinál mindkét autón változtatni kellett a beállításokon, Vettel még a korábbi panasza után is bemutatott látványos megcsúszást, Verstappen sem volt elégedett autója viselkedésével, de a Mercedesnél Hamilton versenygépe is az emelőre került, hogy állíthassanak felfüggesztésén. Az korábbihoz képest erőteljesen kifelé döntött utolsó kanyarban többen is lecsúsztak a megszokott ívről, ami igazolni látszik az előfeltételezést: a pálya átszabása kihívások elé állítja a mezőnyt.
 
Még az éllovas, és a délelőtt során rendkívül magabiztosnak tűnő Rosberget is megtréfálta a sepangi pálya. Negyed órával a vége előtt a közepes gumin körözött, amikor a 11-es kanyar előtt autója hátulja kitört, a kavicságyba kényszerítve őt. Szerelői később nem is győzték gyűjtögetni a kavicsokat autójából…
 
Forma-1, Maláj Nagydíj, az 1. szabadedzés végeredménye:
""