Forma-1 / Motorsport

Különleges klub tagja lett Max Verstappen

Az idei Magyar Nagydíj már a hivatalos rajt előtt elkezdődött Max Verstappen szerelői számára, hiszen a holland versenyző szokatlan, már-már mondhatni amatőrnek mondható hibát vétett.

A verseny előtt esett az eső, ezért a versenyzők a köztes esőgumival jöttek ki a boxból. Ilyenkor minden verseny előtt szükséges „letapogatniuk” a pályát, hogy a két esőgumi közül melyik lehet a megfelelő, mert ezután már nincs lehetőségük a rajtig több tapasztalatot szerezni.

A holland versenyző kicsit túl agresszíven erőltette a körét miközben a rajtrácsra igyekezett és amikor a fékre lépett a második szektor végén, a kerekei blokkoltak és a falba csúszott. Szerencséjére hátra tudott tolatni, majd miután felállt a rajtrácsra, a sérült autót a csodával határos módon javították meg a szerelői közel negyed óra alatt.

Max Verstappen Crashes On Way To Grid | 2020 Hungarian Grand Prix

Drama before the race had even begun! A tremendous effort from Red Bull Racing ensured Max Verstappen could make the start grid after his pre-race crash, cla…

 

Tizenöt évvel ezelőtt a csapatoknak még volt tartalék autója amely mindig az „első számú” versenyzőre volt beállítva, és ha baj történt a rajt előtt akkor azzal az autó nélkül maradt versenyző részt vehetett a futamon. Azóta viszont nincs a csapatoknak tartalék autójuk, így ha gond van, akkor a versenyző nem tud elrajtolni és részt venni a futamon.

És, hogy milyen klub tagja lett Max?

Technikai hibák előfordulnak, viszont nagyon kevés versenyzővel történik meg ilyen eset, amikor még csak nem is a felvezető körben, hanem a sokkal lassabb kivezető körön történik baj. Legutóbb 2016-ban Romain Grosjeannal történt meg ez, aki az esős Brazil futamon szintén a rajrácsra menet csúszott meg egy vízátfolyáson és törte össze autóját. Ő el sem tudott rajtolni.

Korábban 2010-ben pedig Lucas Di Grassi csúszott meg és törte össze az autóját Suzukában, a Japán Nagydíj rajtjára „sietve”. Ő is kihanyni kényszerült a versenyt.

Ennél pedig már furcsább eset is előfordult, a 2005-ös kínai nagydíj előtt, a világbajnoki címvédő Michael Schumacher és a Minardit vezető Albers ütköztek. Akkor még volt tartalék autójuk így mindketten eltudtak indulni. 

Borítókép: Mark Thompson/Getty Images
Forrás: Tóth Zsombor/shootthespeed.com