""

Gyorsan kell megoldást találnia a Fordnak nem várt gondjára, amit a csapat első számú pilótájának sérülése okozott. Jari-Matti Latvala ugyanis a minap Finnország északi részén sífutással tréningezett, végül azonban nem úgy jött össze az edzés, ahogy azt a ralis elképzelte. Latvala ugyanis elesett, ráadásul olyan szerencsétlenül, hogy eltörte bal kulcscsontját. Mindezt követően a finn versenyzőt kórházba szállították, ahol meg is operálták. A beavatkozás során a Ford pilótájában hét csavarral rögzítették csontját, hogy minél gyorsabban felépülhessen. Ez azonban nem megy olyan hirtelen, hogy rajthoz állhasson a jövő hétvégi Argentin-ralin.

A Ford ezért keresi a finn legalkalmasabb helyettesét, a csapat szerint pedig Latvala leghamarabb a Görög-ralival térhet vissza májusban. A Fordnál a problémára egyből több megoldás is szóba jött, jó néhány név felmerült ugyanis helyettesítő pilótaként. Köztük némi meglepetésre a 2007-ben a WRC-től búcsúzó, kétszeres bajnok, Marcus Grönholm is. A százötven világbajnoki futamon rajthoz álló és harmincat megnyerő finn 2006-ban és 2007-ben ráadásul a Forddal versenyzett, így egyáltalán nem lenne számára ismeretlen a fordos közeg. Grönholmnak nem is kellene hirtelen visszaszoknia a versenyzésbe, hiszen a pilóta ralicross küzdelmeken továbbra is rajthoz áll.

""

Vajon Grönholm ismét WRC-s versenygép volánja mögé ülhet?

Mellette azonban még a Ford utánpótláscsapatában versenyző Ott Tanak, a szezonban már egy győzelmet besöprő Mads Ostberg is szóba jött, sőt a tavaly a Brit-ralin a Ford színeiben rajthoz álló Jevgenyij Novikov is. Legfrissebb információk szerint ráadásul még Dani Sordo is esélyes a Fiesta WRC volánjára.

A balszerencséből a legjobban Petter Solberg jöhet ki, aki így könnyen léphet elő a Fordnál az első számú pilótai szerepkörbe. Főleg, mivel a legutóbbi futama után az idén egyetlen győzelmén kívül, mindig nullázó Latvala már szinte kérte is ezt a csapattól. Az istálló akkor jelezte, hogy egyelőre még ez a kérdés nem szerepel a menedzsment napirendjén, de nagyon úgy tűnik, hogy mindezt végül Latvala sérülése eldönti. Ezzel vélhetően annyi a finn világbajnoki esélyeinek, pedig éppen azért szerződött tavaly a Fordhoz, hogy ne Sebastien Loeb mögötti kettesszámú versenyző legyen a Citroënnél, hanem legnagyobb riválisa és trónfosztója a Fordnál.