Forma-1 / Motorsport

Kovalainen és Trulli is elégedett a Team Lotus új autójával

A szerdai tesztnapon a szervokormány meghibásodása hátráltatta az istálló munkáját, és csütörtökön sem tudtak érdemi munkát végezni, mivel a várt pótalkatrész nem érkezett meg az angliai gyárból. Péntekre azonban minden a helyére került és mindkét versenyző el tudta végezni a tervezett programot.

Kovalainen már a szerdán megtett néhány kör alatt is egyértelműen biztos volt benne, hogy a 2011-es autó jóval versenyképesebb lesz a tavalyi változatnál. A finn szerint mindenképpen hatalmasat léptek előre, hiszen 2010-ben csak a harmadik tesztre készült el az autó.

– Noha az első két napon gondunk támadt a szervokormánnyal, pénteken már problémamentes napot zártunk, ami nagyszerű dolog. Sokkal aprólékosabban tudtunk dolgozni az autó egyensúlyán, és ugyanolyan érzésem volt, mint az első napon: szerintem idén jó autónk van, amivel képesek leszünk jó munkát végezni, és a tavalyi évvel ellentétben sok kört megtenni mindenféle megbízhatósági gond nélkül- értékelt Kovalainen.


– Most úgy tudok kanyarodni, hogy nem kell folyamatosan korrigálnom az alulkormányzottságot vagy a túlkormányzottságot, mivel az autó egész hátsó része a Renault motorjának és a Red Bull sebességváltójának figyelembevételével lett tervezve, és aerodinamikailag is sokkal hatékonyabb. Az egész egy nagyon jó kiindulási alapot jelent a fejlesztésekhez, ami nekem és a csapatnak is jó jel az idény előtt-
tette hozzá bizakodóan.

Hasonlóan látja a helyzetet Jarno Trulli is, véleménye szerint ezzel az autóval könnyen a középmezőnybe kerülhetnek. A tavalyi idény végén meglehetősen frusztrált olasz szerint már a következő, jerezi teszten is sokkal jobbak lesznek, mint Valenciában.

– Azt hiszem, hamar eljuthatunk arra a pontra, amikor az előttünk álló csapatokkal harcolhatunk. A következő teszt csupán néhány nap múlva lesz, de azt hiszem, jobban fogunk teljesíteni. Jó lesz újra autóba ülni és még több kilométert megtenni- mondta tőle rég nem tapasztalt optimizmussal Jarno Trulli.
 

 

T.B.

Forrás:www.f1hirek.hu