Forma-1 / Motorsport

Kiss Pál Tamás újabb 16 pontot termelt a GP3-ban

Kiss Pál Tamás, az OXXO Energy Drink versenyzője hét közben szimulátorban készült a versenyre, de az időjárás minden előzetes tervet átírt, és kaotikussá tette az egész hétvégét. A szabadedzésen hol vizes, hol száradó pályán köröztek a pilóták, majd egy áramszünet miatt félbeszakadt etap végén 9-ik lett Tamás.
 
Szombaton az időmérőn nem találta a csapat a beállításokat, így Tamás a 17-ik helyen kvalifikálta magát az első futamra, de két pilóta is büntetést kapott előtte, így a 15-ik helyről rajtolt. A 18 körösre tervezett első futam a biztonsági autó mögül rajtolt el a szakadó esőben, az OXXO Energy Drink pilótája az első kör végére a  9-ik helyre jött fel azáltal, hogy akik korábban a slick gumik mellett döntöttek, azok most kénytelenek voltak a bokszba hajtani az esőgumikért.
 
A 2-ik kör végén aztán a szakadó eső miatt piros zászlóval félbeszakították a versenyt, majd szintén biztonsági autó mögött rajtoltatták újra. Két versenyzőt megbüntettek Tamás előtt, így amikor elengedték a mezőnyt, már a 7-ik helyen autózott, amit a hátralévő körökben meg is tudott tartani, de egy újabb büntetés miatt  végül 6-ik lett, amivel 8 pontot gyűjtött be: 
 
"Őrültek háza volt ez a futam! – kezdte értékelését Kiss Pál Tamás -. Mi totál száraz pályás beállítással mentünk esőgumin, és ilyen körülmények között tényleg már az is kihívás volt, hogy az ember teljesítsen egy kört anélkül, hogy elszállna. Jó volt nagyon, bár még jobb lett volna, ha a rajt előtt van elég időnk átállítani esőre az autót, mert akkor még 2-3 pozíciót nyerhettem volna, de hát ne legyünk telhetetlenek."
 
""
 
A fordított rajtsorrendnek köszönhetően a második futamot a 3-ik helyről kezdhette meg Tamás, kiválóan kapta el a második rajtot is, és a bajnoki éllovas, a versenyt végül megnyerő Mitch Evans csak úgy tudta maga mögött tartani őt, hogy kis híján felpréselte a falra.
 
A magyar pilótát ezt követően az egyik egyenesben Conor Daly egyértelmű sebességfölényének köszönhetően meg tudta előzni. Ezután következett az első biztonsági autós periódus, majd újabb másfél kör verseny után a második, ami már egészen a leintésig tartott, így Tamás a 4-ik helyen fejezte be a különös futamot. Ezzel újabb nyolc bajnoki pontot szerzett, vagyis összességében 16 egységgel távozott a helyszínről:
 
"A rajtnál nagyon jó volt a reakcióidőm, így Evans mellé tudtam kerülni belülről, elmenni viszont nem tudtam mellette, mert nem hagyott elég helyet. Valószínűleg én is hasonlóan védekeztem volna a helyében, de talán picit túl agresszív volt, mert már szinte teljesen mellette voltam. Ha nem veszem el a gázt, akkor felpréselt volna a falra, és mindketten kiesünk, ezért inkább úgy döntöttem, folytatom a 3-ik helyen" – elevenítette fel a rajt utáni történéseket a 21 éves pilóta.