Forma 1 / Motorsport

Kiss Pál Tamás hét kör alatt nyolcat előzött, majd az eső nehezítette dolgát

""
Sokféleképpen lehet nulla pontot szerezni. Lehet az első körben rögtön kiesve, lehet végig a mezőny végén kullogva, lehet csúnyán beleállva a gumifalba, vagy éppen úgy, ahogy Kiss Pál Tamás a 2012-es silverstone-i GP3-as hétvége első futamán tette – egy tízhelyes rajtbüntetést követően oroszlánként küzdve, hét kör alatt nyolcat előzve, 11.-ként befutva, büszkén, emelt fővel.  
Ha a magyar pilóta emberfeletti erőfeszítései ezúttal az első futamon pontok tekintetében nem is realizálódtak, de valójában nagyon is sokat jelenthet még a számára ez a mostani nyolc előzés, hiszen a vasárnapi második futamot így a 11. helyről kezdheti majd meg – onnan, ahonnan az elsőt is kezdhette volna, ha nincs a tízhelyes rajtbüntetés. Mindez gyakorlatilag azt jelenti, hogy kiharcolta magának az esélyt arra, hogy vasárnap reggel megmutathassa, mi lett volna, ha.
Az Atech CRS GP pilótája a szombat délutáni első futamon végül a 19. helyről indulhatott (az időmérőn elért 11. helyéhez előbb hozzájött a tízhelyes büntetés, majd még a rajt előtt két másik riválisát is megbüntették), és szenzációs rajt utáni helyezkedésének, valamint kiváló helyzetfelismeréseinek köszönhetően már az első kör végére feljött a 14. helyre. A következő két körben is javított egy-egy helyet a pozícióján, majd pontban féltávnál, a 7. kör végén már a 11. helyen rangsorolták, mindössze 2 másodperc hátrányban a második futam pole pozícióját jelentő 8. helytől.
Innen sajnos a gumik kopása miatt tovább már nem tudott javítani helyezésén, ám így is sokáig emlékezetes marad az a felzárkózás, amit az első hét körben bemutatott. Volt, hogy kis híján egyszerre két riválisát is megelőzte, gyönyörű előzési manővereket produkált és nem csoda, hogy szinte végig őt mutatta a kamera, mert minden akcióban nyakig benne volt. Remélhetőleg a show a második futamon is folytatódik, mert ugyanennyi előzéssel Tamás ott akár a dobogót is megcsíphetné. És még csak nem is esett az eső!
""
„Jó volt, élveztem nagyon, csak kár, hogy most ez sem volt elég a pontszerzéshez” – kezdte vegyes érzelmekkel az első futam történéseinek kiértékelését Tamás. „A rajtom nagyon jól sikerült, és az utána levő körökben is sikerült folyamatosan előrelépdelnem a mezőnyben, de a végén sajnos megint ugyanaz a probléma jött elő, mint Valenciában: a verseny háromnegyedénél ismét totálisan elkoptak a gumik, úgyhogy onnantól már esélyem sem volt a javításra. Féltávnál a 7.-et is láttam magam előtt, és tényleg végig teljesen a limiten mentem, hogy még előrébb lépjek, de ebben most ennyi volt.”
"Én jobb szerettem volna esőben menni, és amikor az eredeti kiírás szerint mi mentünk volna, akkor épp esett is a pályán, de a Formula-1 miatti csúszás következtében végül mi már a felszáradóban levő aszfalton kezdtük meg a versenyt. Az elején a félszáraz pályán még előnyt lehetett kovácsolni abból, hogy az ember jobban bevállalt egy-két kanyart, mint a többiek, de a végére teljesen felszáradt a pálya, és ekkor én már csak a gumikopást éreztem. Holnap új nap jön, meglátjuk, milyen idő lesz. Száraz futam esetén a 8-ba várom magam, ha esik, akkor még előrébb” – árulta el a pilóta.
Kiss Pál Tamás a második futamon ezt követően a 14. lett a GP3-as sorozat Brit Nagydíján. A magyar pilóta egyből feljött a nyolcadik helyre a rajtot követően, azután viszont az egyre jobban szakadó esőben végül visszacsúszott és a 14. helyen fejezte be a versenyt.