Forma 1 / Motorsport

Kiss Pál Tamás első GP3-as hockenheimi versenyére készül

""

A Formula-1 és így a GP3 versenynaptárában a Nürburgring és a Hockenheimring évente váltja egymást, mivel egyik évben az egyik, míg másik évben a másik pálya ad otthont az aktuális Német Nagydíjnak. A GP3 így utoljára 2010-ben látogatott Hockenheimbe, ám mivel a jelenlegi pilóták közül akkor még senki nem szerepelt a sorozatban, így mindenki a most pénteki szabadedzésen teszi majd meg első köreit a legendás német aszfaltcsíkon – legalábbis GP3-as autóval.

A többség persze járt már itt korábban más szériák futamain, a csapatoknak pedig a 2010-es hétvégén szerzett adatok is a segítségükre lesznek (igaz, akkor hétvége nagy részében esett), úgyhogy azért senkinek sem kell teljesen a nulláról indulnia majd ezen a hétvégén – szerencsére a magyar Kiss Pál Tamásnak sem.

"2008-ban, a Svájci Formula Renault-bajnokság keretében már versenyeztem itt egyszer, de ez azért nem tegnap volt!" – kezdte a hockenheimi hétvége előtti értékelését Tamás. "Persze nagyjából emlékszem a pályára, tudom, mikor merre kell fordulni, de az apró trükköket azért fel kell majd eleveníteni. Egy-két kör után szerintem már olyan lesz, minth a tegnap mentem volna utoljára ezen a pályán" – mérlegelt higgadtan a pilóta, aki kedden a McLaren F1-es főhadiszállásán egy egész napot töltött el csapata GP3-as szimulátorában, igaz, nemcsak a hockenheimi hétvégére készült.

""

"Kedden egész nap a szimulátort nyüstöltem, ami elég fárasztó volt. Délelőtt Hockenheimben, délután pedig a Hungaroringen róttam a virtuális köröket, és körülbelül egy teljes versenyhétvégényi körszámot teljesítettem mindkét pályán. Természetesen fejben egyelőre csak a soron következő feladatra, a németországi versenyre koncentrálok, de most nagyon felpörögnek majd az események, hiszen egy hét múlva rögtön jön a hazai futamom, amire sosem lehet elég korán elkezdeni a felkészülést" – fogalmazott a magyar versenyző, aki Hockenheimben szeretne egy jó eredménnyel hangolni a hungaroringi hétvégére.

"Szeretnék az el ső 8 vagy lehetőség szerint az első 5 pilóta között végezni mindkét futamon. Persze a körülményektől is mindig sok függ, de az biztos, hogy nagyon oda fogok figyelni a zászlójelzésekre, és ha kell még egy kávéra is megállok majd, ha sárga zászlót látok, hogy ezen biztosan ne múljon a siker!" – nevetett immár felszabadultan a silverstone-i hétvége balszerencsés történésein Tamás, aki egy kis fizikai tréninget is beiktat még a versenyre való felkészülés jegyében.