Forma 1 / Motorsport

Kiss Pál Tamás: "a WSR-ben szeretném folytatni pályafutásomat"

A szombati időmérőn 16-ik lett Tamás, majd az első futamon a rajtot követően visszacsúszott a 23. helyre, ám utána érett vezetéssel, több szép előzést is bemutatva visszakapaszkodott a 19. helyre a leintésig.

""

"Minden abszolút új volt számomra, ezért nagyon nehéz volt ez a verseny. Igazából nem is tudtam, hogy mire számítsak, hiszen nagyon kevés időnk volt a felkészülésre az időmérő és a verseny között. A rajtom nem volt kifejezetten rossz, de nagyon jó se, túl korán mentem ki a poros részre, ahol kipörögtek a kerekeim. Így veszítettem néhány pozíciót, amit a 2. kanyarban próbáltam visszaszerezni azzal, hogy a külső íven rövidebb féktávot vettem, mint a többiek. Ez sajnos nem vált be, mert megcsúszott alattam az autó, és a korrigálás miatt sok időt veszítettem, és visszacsúsztam a 23. helyre" – elevenítette fel a verseny első körének történéseit a 16. helyről rajtoló magyar pilóta.

"Utána bíztam benne, hogy fel tudok jönni, mert a tempóm úgy érzem, végig megvolt, de nagyon nehéz volt előzni, utólag mondta is a csapat, hogy rajtam és Vainión kívül nem is nagyon előzött senki más az egész verseny alatt. Az állítható hátsó szárny (DRS) sem könnyítette meg igazából az előzést, mivel az F1-gyel szemben itt a védekező versenyző is használhatja ezt a rendszert, összesen a verseny teljes ideje alatt 210 másodpercig, ezt kell beosztani. Vainióval jó csatát vívtam, de sokáig feltartott minket az előttünk haladó versenyző, így a végén már nem volt esélyem a 19. helynél feljebb kapaszkodni" – árulta el Tamás.

"Hatalmas terhelés ér minket az autóban, úgyhogy a verseny végére el is fáradtak rendesen a vállizmaim. Ezzel együtt végigbírtam a teljes versenytávot, és a fizikai felkészültségem egy pillanatig sem jelentett gátat abban, hogy megfelelően teljesítsek a pályán. Vasárnap tovább feszegetem majd az autó határait, az időmérőn szeretnék javítani a mai legjobb köridőmön, és az első verseny tanulságait levonva a rajtnál és az első körben nagyon odafigyelek majd, hogy ne veszítsek pozíciókat, mert ez jelenti a kulcsot a jó eredményhez. Holnap már sokkal tapasztaltabban vághatok neki egy új napnak, ahol mindenki újra tisztalappal, a nulláról indulhat harcba, ezért bízom a további fejlődésben" – tette hozzá végül Kiss Pál Tamás.

A magyar pilóta a vasárnapi futamon csupán egy hajszállal maradt le a pontszerzésről, és nem tagadja, szívesen folytatná pályafutását a WSR-ben.

"Nagyon örülök a második versenyem alakulásának, és annak, hogy csupa pozitív élménnyel gazdagodtam életem első olyan hétvégéjén, amit a WSR királykategóriájában töltöttem" – mesélte valósággal kivirulva Tamás, miután a 11. helyen szelte át a célvonalat élete második WSR 3,5-ös futamán.

""

"A csapat döntése értelmében már az 5. körben kijöttem a kötelező bokszkiállásra, ami szerintem jó húzás volt a ré szünkről, hiszen a bokszból egy légüres térbe érkeztem vissza a pályára, és innentől kezdve nyugodtan futhattam a saját tempómat. Próbáltam folyamatosan fokozni a sebességet, és a csapattól tudom, hogy a bokszkiállás után 5-6. időket mentem, ami azért is jó hír, mert ez azt jelenti, hogy nemcsak az időmérőn, kvázi üres tankkal tudtam gyors lenni, de a versenyen, megtankolt autóval is rátaláltam egy jó tempóra."

"A végén, az utolsó 3-4 körre már nem maradt DRS-em (az állítható hátsó szárnyat versenyenként 210 másodpercig használhatják a pilóták – a szerk.), és fizikailag is eléggé elfáradtam, ezért már csak arra törekedtem, hogy tartsam a pozíciómat, mivel éreztem, hogy az előttem levőt már nem tudom támadni. De ne legyünk telhetetlenek, szerintem a 11. helynek is nagyon örülnünk kell így első nekifutásra " – mondta el Tamás.

"Ezen a hétvégén számomra a korábbi GP3-as csapattársam, Aaro Vainio jelentette a fő referenciapontot, hiszen hozzám hasonlóan ő is most pénteken ült először ebben az autóban, és neki is mindent teljesen a nulláról kellett megtanulnia. Mindketten elég magasra tettük magunknak a lécet, hiszen a WSR 520 lóerős autója hatalmas ugrás a 270 lóerős GP3-as autóhoz képest" – folytatta.

"Úgy gondolom, hogy nem vallottam szégyent, hiszen az első teszttől kezdve a második verseny leintéséig végig Vainio előtt voltam az eredménylistán, és az első futam kivételével a GP3 idei 2. helyezettjét, Daniel Abtot is stabilan vertem, aki pedig egy kis előnnyel indult hozzánk képest, mivel ő tavaly év végén már tesztelte a Tech1 istálló WSR 3,5-ös gépét" – árulta el a magyar pilóta, aki számára tehát egyértelmű elégtételt jelentett a mostani hétvége a GP3-ban átélt sorozatos büntetések és megpróbáltatások után.

"Már pénteken, az első teszten jól ráéreztem az autóra a vizes pályán, és szerencsére onnantól kezdve is végig képes voltam tudatosan, lépésről lépésre építkezni és gyorsulni, úgyhogy egy nagyon pozitív hétvégét tudhatok most magam mögött. Sokkal nagyobb élmény ezt az autót vezetni, mint a GP3-asat, és sokkal jobban fekszik is nekem. Egész évben arra vágytam, hogy egy ilyen gyors autót vezethessek, és most végre azt kapta a szemem, amire a lelkem már nagyon régóta vágyott. Úgyhogy jól érzem magam itt, és nem titok, hogy szeretném jövőre a World Series by Renault 3,5-ben folytatni a pályafutásomat" – jelentette ki a 21 éves miskolci pilóta, akinek a teljesítményével csapata, az olasz BVM Target Racing is maximálisan elégedett volt.

""

"A csapatot is nagyon felvillanyozta a teljesítményem, és tapssal köszöntöttek a bokszban, ami nagyon jólesett. Szeretnék, ha a következő WSR-futamon is én vezetném az egyik autójukat, ami úgy gondolom, hogy nem kis elismerés azok után, hogy az elején még ők is kicsit tartottak attól, hogy hogyan fogok boldogulni így elsőre ezzel a bivalyerős autóval. Nagyon örülök, hogy ők is ilyen pozitívan állnak a teljesítményemhez, és köszönöm nekik, valamint a támogatóimnak, hogy lehetővé tették számomra az indulást ezen a versenyen, remélem, ennek lesz még folytatása" – mondta el végül Kiss Pál Tamás.

Kiss Pál Tamás a következő támogatóknak külön köszönetet kíván mondani, amiért lehetővé tették számára a hungaroringi WSR-futamon való indulást: TOTAL Hungária, Kockás túrórúd, Renault Hungária.