Átigazolási hírek

Kiderült, mennyit kaszál Fabrizio Romano a közösségi médiából

Kép forrása: Fabrizio Romano X

Fabrizio Romano neve ma már egyet jelent az átigazolási hírekkel – és ez bizony szépen meg is látszik a bankszámláján.

A legendás „Here we go!” üzeneteiről ismert olasz újságíró jelenleg 81,9 millió követőt mozgat meg a különböző platformokon, így 2025-ben a világ egyik legkövetettebb focis újságírója lett.

A mindössze 32 éves szakember mindössze 18 évesen szivárogtatott először átigazolási pletykát a TuttoMercatoWebnél, majd a Sky Sport Italiánál és Gianluca Di Marziónál is dolgozott, mielőtt saját projektbe kezdett. Azóta ott van a Forbes 30 Under 30 listáján is, és a CBS Sports Golazo, a The Guardian és számos más nagy médium is foglalkoztatja.

Hatalmas pénz a posztok mögött

A Hafi adatai szerint – amely egyedi algoritmussal számol követőszám, elérés és aktivitás alapján – Romano az utóbbi egy hónapban 298 826 és 416 158 dollár közötti összeget keresett csak Instagramon, TikTokon és YouTube-on. Ennek nagy része, 232 000–318 000 dollár, az Instagramról jött össze.

Becslések szerint ez éves szinten 3,5 és 4,9 millió dollár közötti bevételt jelenthet csak a közösségi médiából – ami alaposan feltornázta Romano vagyonát is.

A Wtfoot még 2023-ban 2,1 millió dollárra becsülte a nettó tőkéjét, de ez mára valószínűleg jóval magasabb lehet.

Ami a korábban Twitterként ismert X-et illeti, ott tavaly egy Notus nevű alkalmazás kalkulációja szerint további 86 780 dollárt keresett.

„Nem gondoltam, hogy ekkora márkát építek”

Romano egyébként mindmáig Championship-szurkolóként a Watfordnak drukkol, és elmondása szerint sosem tervezett ekkora brandet felépíteni: „Mindig szerettem a közösségi médiát, de sosem gondoltam rá így. A ‘Here we go!’ is véletlenül született: egyszer csak kiírtam egy tweet végére, és onnantól mindenki azt kérdezgette, megvan-e már a ‘Here we go!’ státusz. Láttam, mennyire boldoggá teszi az embereket, és úgy döntöttem, tényleg csak akkor használom, amikor biztos vagyok benne.”

Az biztos: ha Fabrizio Romano azt mondja, „Here we go!”, akkor azt már mindenki komolyan veszi – és a bevételei is bizonyítják, hogy megéri a transzferpiac királyának lenni.