Forma-1 / Motorsport

Kiakadt a Mercedes-főnök: a többi csapat szerinte önző!

""

A királykategóriában érdekelt motorgyártók több alkalommal is tárgyalóasztalhoz ültek, hogy megvitassák a jelenleg érvényben lévő szigorú motorszabályok fellazításának lehetőségét, eddig azonban nem sikerült megállapodniuk. A Renault és a Ferrari módosítana az előírásokon, melyek értelmében a szezon közben csak a biztonság javítása érdekében változtathatnak erőforrásaikon, és a 2015-ös évad előtt is csak azok 48%-t építhetik át. A Mercedes eközben ragaszkodik a jelenlegi szabályokhoz – a stuttgartiak szerint a módosítással még magasabbak lennének a sport költségei.

Abban az esetben, ha a felek a következő hetekben sem tudnak megegyezni, a Renault, a Ferrari és a jövőre csatlakozó Honda drasztikus lépésre szánhatja el magát: a 2016-os évtől teljesen szabaddá tehetik a motorfejlesztést. A szabályok erre lehetőséget adnak a Mercedes riválisainak, hiszen amíg a 2015-ös évvel kapcsolatos szabálymódosítások elfogadásához abszolút, addig azt követő szezonnal kapcsolatosakhoz mindössze teljes többség szükségeltetik. Ez a lépés a Renault partnereként dolgozó Red Bull csapatvezetője szerint is komoly költekezési versenyhez vezetne, a Mercedes motorsport-igazgatója pedig úgy véli, ártana a Forma-1-nek.

"Való igaz, hogy a szabályok megváltoztatásához elég az egyszerű többség, de nem hiszem, hogy ez az út vezetne minket előre – idézi Toto Wolff szavait az Autosport. – Azzal nem lépünk előre, ha megzavarjuk a rendszert és mindent felforgatunk, ha nincs egyetértés a 2015-ös évvel kapcsolatban. Ezzel mindent a feje tetejére állítunk – kezdetét veszi a motorháború, azaz nem lesznek többé korlátozások” – magyarázta az osztrák szakember, aki Brazíliában azt is elmondta, hogy a legutóbbi tárgyaláson a Mercedes kompromisszumot ajánlott, ezt azonban a riválisok nem fogadták el.

"Sokan csak a saját csapatuk teljesítményére összpontosítanak, és nem foglalkoznak azzal, mi zajlik körülöttük, avagy a Forma-1 világában. Azt hiszem, a Nemzetközi Automobil Szövetségnek is van beleszólása a dolgokba, a döntéseket pedig az F1-bizottság hozza, legyen szó abszolút, avagy egyszerű többségről. A folytatásban mi is hangot fogunk adni a véleményüknek, mégpedig igen erősen, és majd meglátjuk, mi történik” – folytatja Wolff, majd ismét a költségek elszabadulásával érvel, és azzal, hogy az egyre drágábbá váló erőforrásokat csak kevés partner tudná megvásárolni, hiszen sokan már a jelenlegi árat is sokallják.

"Én személy szerint hiszek abban, hogy nem fogunk ostoba döntéseket hozni, melyek a jövőben megnövelnék a költségeket – az összes résztvevő számára. Ezt ugyanis a folytatásban is ellenőrzés alatt kell tartanunk. Tartozunk ennyivel azoknak a csapatoknak, melyek kiestek a versenyből, és természetesen továbbra is ésszerűnek kell maradnunk. Természetesen folytatnunk kell a megbeszéléseket, amint visszatértünk Európába” – zárja gondolatait a 42 éves sportvezető. Wolff egyébként már a Brazil Nagydíj után elárulta, hogy a tárgyalások hamarosan folytatódnak – ezt később a Red Bull Forma-1-es csapatának első embere is megerősítette.