Turán Frici és Zsiros Gabi 46 világbajnoki pontja sporttörténelem. A FIA határozatának értelmében azonban a versenyzőpáros mégsem tudhatja magáénak ezeket az értékes pontokat. A Szövetség azzal indokolta a döntést, hogy a csapatnak lehetősége lett volna új navigátort, sőt akár új pilótát csatasorba állítania a Spanyol Rallyra. A versenyszabályok valóban így szólnak, de a bajtársiasság a Synergon Turán Motorsport csapatában felülírta a szabályokat.
Nagy reményekkel és kiváló eredményekkel száguldott végig a Friciék által dirigált Ford Fiesta S2000 a világbajnokság lehető legváltozatosabb pályáin. Amerre járt, nem csak az út porát és a nézők adrenalin szintjét kavarta fel, hanem a magyar rallysport hírnevét is öregbítette. Az idei évad sikersorozatának Zsiros Gabi porckorongsérve vetett véget. A csapat a bajban összefogva egyöntetűen úgy döntött, hogy Gabi pótolhatatlan, és reménykedtek az FIA méltányosságában.
„Együtt küzdöttük végig az elmúlt éveket, együtt örültünk a sikereknek, és együtt vészeltük át a nehézségeket is. Természetesnek tartottuk, hogy ez a szoros baráti és szakmai közösség megbonthatatlan a csapaton belül, és ezen nem akartunk változtatni. Úgy gondolom, hogy nagyon szigorú döntés született, hiszen megküzdöttünk minden egyes pontért. Ami vigasztal, hogy rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk, ezeket nagyon jól tudjuk majd hasznosítani jövőre. Idén kétszer is állhattunk a dobogón, és minden erőnkkel azon leszünk, hogy megsokszorozzuk ezt a teljesítményt.” –mondta Turán Frici.
A csapat szomorúan fogadta a Szövetség körülményeket nem méltányoló döntését, mely az egész éves munkájuk eredményétől fosztja meg őket. A fiúk tisztességesen játszottak, mindent időben jeleztek az FIA felé, és készségesen együttműködtek az eljárás során. Ehhez képest túlzónak tűnik az a szigor, melyet velük szemben alkalmaztak.
Az FIA döntése előtt a Synergon Turán Motorsport az SWRC tabella 7. helyén állt. A pontok ugyan elvesztek, de a dicsőség, hogy magyarként először Friciék állhattak a világbajnokság dobogójára, megmarad.