Katari Nemzetközi Gyorsasági Motoros Bajnokság: Kovács Niki majdnem a dobogón
A magyar lány felemás bemutatkozást tudhat magáénak. Ahogy mindig, az elmúlt hétvégén is két versenyt rendeztek (mindössze egy óra szünettel), ezúttal a MotoGP-n már megszokott villanyfénynél. Az éjszakai versenyeket Kovács egy negyedik hellyel és egy bukással zárta, miközben épp a harmadik helyért kezdte meg a felzárkózást.
Második alkalommal járt a losaili pályán versenyzőként. Először a tavaly novemberi endurance világbajnoki futamon állt rajthoz a katari szövetség (QMMF) színeiben, akkor egy 1000 kcm-es motorral, most pedig a katari nemzetközi bajnoksághoz csatlakozhatott a Stock600-as kategóriában.
A kétnapos rendezvény első napján egy szabadedzés és egy időmérő állt a versenyzők rendelkezésére, így Nikinek nem volt sok ideje megtalálni a megfelelő beállításokat az ismeretlen motoron. Ezért még a versenyek előtt is nagyobb változtatásokra kényszerültek (a motor geometriáján), vállalva a kockázatot, hogy nem lesz vezethető a motor.
„Az első rajtot nem igazán sikerült elkapnom, így beszorultam két ezres versenyző mögé, mivel minden kategória egyszerre volt a pályán. Sokat elárul, hogy miután átrágtam magam rajtuk, folyamatosan sikerült gyorsulnom, az utolsó előtti körben pedig megfutottam a legjobb köridőmet, ami két és fél másodperccel volt jobb a kvalifikációs időmnél. Végül negyedik helyen zártam a Stock600-asok között, mindent egybevéve pedig nyolcadikként intettek le.”
A versenyzőknek gyakorlatilag semmi idejük nem volt a regenerálódásra, hiszen alig egy órával később újból nekivágtak egy 15 körös távnak az 5 380 méter hosszú pályán.
És hiába az éjszakai verseny, ha este kilenckor is még 33 fokos a hőség…
„A második futamon már nem volt gond az indulással, így rögtön az első körben megfutottam az előző legjobbamat, később pedig további fél másodpercet gyorsultam (összesen tehát hármat az előző naphoz képest). Tudtam, hogy a táv végére a többiek (mármint a kategóriámban) lassulni fognak, így arra koncentráltam, hogy ne menjenek ki teljesen a képből. Négy körrel a vége előtt be is jött a számításom, és hirtelen körönként 1-2 másodpercet hoztam a harmadik helyezetten. Láttam, hogy esélyem lehet a pódiumra, így próbáltam még egyszer ritmust váltani, de sajnos az első guminak (a szabályok szerint nem kaphattunk újat a második versenyre) ez már sok volt, így elment a motor eleje. Próbáltam visszaállni, de sajnos nem indult a motor…Nagyon sajnálom, mert ha beindul a motor, az esés ellenére a negyedik helyet még mindig meg tudtam volna tartani, akkora előnyt motoroztam össze.
Összehasonlítva az első futammal, ugyanazt a távot 35 másodperccel tettem meg gyorsabban. Büszke vagyok rá, hogy ilyen rövid idő alatt, ennyit sikerült gyorsulnom.
És csodás élmény volt a teljes fényárban úszó pályán motorozni, amit eddig csak a MotoGP versenyek során láttam kívülről, hiszen az endurance-on csak a lámpák 20%-át használták.”
A 600-as versenyeket egyébként az indonéz Doni Tata Pradita nyerte meg, aki 2009-ben háromszor is pontszerző helyen végzett a supersport világbajnokságon, a 2008-as szezonban pedig a MotoGP 250 kcm-es géposztályában versenyzett.
A következő, egyben záró fordulót két hét múlva rendezik meg, szintén éjszakai körülmények között.
„Az elsődleges terv az, hogy tovább gyorsuljak, az pedig a jövő zenéje, hogy ez mire lesz elég…”– zárta Niki a beszámolót.