Minden a Red Bullnak állt a rajt előtt, viszont Ausztráliában minden megtörténhet. A hétvégére szeszélyes időt jósoltak, és a futam előtt már esett is az eső, ezért mindenki intermediate  (köztes eső gumi) gumikkal állt fel a rajtrácsra, már aki fent volt. A két Virgin a boxból rajtolt, illetve Jarno Trulli el sem tudott rajtolni, hidraulikai problémára hivatkoztak.

Az esős rajt már az elején megkavarta a mezőnyt, jól jött el Vettel, akinek sikerült elsőnek befordulnia, Massa az ötödik helyről zseniálisan a másodikra jött fel. Alonso kicsit beragadt, míg Kubica a Renault-val a negyedik helyre jött fel. Az első kanyarhoz érve Schumacher és Alonso akadt össze, mindketten kipördültek és a mezőny végére kerültek. Még az első körben bukott nagyot Kobayashi, aki Buemit és Hülkenberget találta el keresztbe csúszva a pályán, ennek köszönhetően be kellett hívni a Safety Car-t. Schumacher a kör végén bejött a boxba új orrkúpért.

Az első pár kör után a következő volt az állás a pontszerző helyeken: Vettel, Massa, Webber, Kubica, Rosberg, Button, Hamilton, Sutil, Barrichello és Petrov. Petrov is sokat jött előre. A két világbajnok, Alonso és a Schumacher a mezőny hátsó részében küzdött, de látszott, hogy sokkal gyorsabbak, mint a többiek. Az eső kezdett alább hagyni, végül el is állt. Massa és Webber helyet cserél, a ferraris pilóta nem találja a tempót és nem érzi a pályát. Vettel eközben növeli az előnyét, ekkor már újra a csapattársa volt mögötte. A hetedik körben oly annyira kezdett felszárazni a pálya, hogy Button bepróbálta a száraz gumit. Még az ideális ív sem száradt fel rendesen, de a Button kijött és a lágyabb keveréket felrakták neki. Az első körében nagyon csúszkált, akkor úgy tűnt, hogy nem is volt jó ötlet felrakni őket. Két körrel később pedig már annyit javult a pálya, hogy az első kettő pilóta után szinte mindenki a boxba hajtott a száraz pályás gumikért. Buttonnek volt szerencséje, ő kimaradt a kalamajkából és sokat jött előre. Petrov a 10. körben a friss gumikkal kicsúszott, ma addig tartott neki a futam.

A 11. körben megkeveredett a mezőny a boxkiállásoknak köszönhetően, az első tíz sorrendje: Vettel, Button, Kubica, Rosberg, Massa, Webber, Hamilton Barrichello, de la Rosa és Alonso. Akkor már mind a két Red Bull kijött a boxba. Alonso majd tíz pozíciót szerzett vissza és az utolsó pontszerző helyen tanyázott ekkor. Webber Hamiltonnal küzd, Hamiltonnak két körrel előbb felrakták a száraz gumikat, így ő előnyben van, de nem tud elmenni mellette. Egy boly alakult ki az élmenők után, és apróbb hibáknak köszönhetően mindig volt lehetőség az előzésre. Webber, Hamilton és Massa játszadozik egymással, Alonso eközben feljött a 8. helyre. Massa hibázott egyet a 14. körben, amit kihasznált Webber és Hamilton is, így Massa kettő helyet uesett vissza. Azonban Hamilton nagyon gyors volt, és Webbert is sikerült megelőznie még ugyanabban a körben. Webber nem hátrált meg, de nem bírt Hamiltonnal. A következő körben újra meg akarta előzni a mclarenest, de nem sikerült neki és kicsúszott a kavicságyba.

Schumacher tízen kívül küzdött a kisebb csapatokkal, de érdekesebb, ami az 5.-8. hely között zajlott. Az első négy sorrendje változatlan a 21. körben pedig utánuk így jöttek a versenyzők: Hamilton 5., Massa 6., Webber 7., Alonso 8. Hamilton sikeresen megelőzte Massa-t, Alonso pedig közelebb került Webberhez. Hamilton pedig nem elégedett meg ennyivel és már Rosberget támadta, akit sikerült is megelőznie a 26. körben. Még ebben a körben Vettel egy kanyart elrontott és kicsúszott a sóderágyba, ezzel véget ért a versenye. Fékhibára panaszkodott a csapatrádióban, de az is benne lehet, hogy csak rosszul mérte fel a féktávot. Massa még mindig nem érzi a pályát, Webber is elmegy mellette és a jóval gyorsabb Alonso érkezik meg mögé. Schumacher a 30. körben kijött egy új szett gumiért, és két körrel később megfutotta a leggyorsabb kört. Webber megunta Rosberg üldözését és ő is kiállt friss gumikért.

Eltelt a verseny fele, és többen még csak egyszer jöttek ki a boxba, a 10. kör környékén, amikor az intermediate-ről váltottak száraz pályás gumikra. Kérdés volt már akkor is, hogy ők mikor jönnek ki. Akik kijöttek a 30. kör környékén újra, azoknak sokat hozott a köridejükön a friss gumi. Webber és Schumacher is sorban futotta a leggyorsabb köröket. Rosberg és Hamilton is új szett gumikat kapott, és ők is begyorsultak. Az állás a következő volt a 37. körben: Button 1., Kubica 2., Massa 3., Alonso 4., Hamilton 5., Webber 6., Rosberg 7., Liuzzi 8., de la Rosa 9., Barrichello 10. Közülük az első négy nem volt kint új gumikért, és nagyon úgy tűnt, hogy nem csinálták jól. Buttont nem zavarta senki, neki nem kopott nagyon a gumija, beállt egy tempóra és ment előre a győzelem felé. Kubica-val nem tudott mit kezdeni Massa és Alonso sem nem bírt Massa-val. Hamilton kezdett feljönni a két ferrarisra, mint ahogyan a Hamilton mögött frissebb gumikkal autózók is. Az már látszott, hogy az első négynek esze ágában sincs már kijönni arra a 10-15 körre. Kérdés ekkor már az volt, hogy kibírják-e a gumik, és hogy mennyire tudják maguk mögött tartani a többieket. Alonso és Massa volt a legnagyobb bajban, Hamilton nagyon jött fel rájuk. A 46. körben már csak 5 másodpercre volt Hamilton Alonsotól, és három körrel később már utol is érte őt.

Már csak kilenc kör volt hátra, amikor a ferrarisoknak rá kellett kapcsolniuk, ha nem akartak rosszat maguknak. Alonso kapott egy üzenetet a rádión, hogy Hamilton közeledik, és úgy tűnt, hogy a spanyolnak nagyon nem tetszik, amit a csapat művelt velük. Ahogy viszont Hamilton megérkezett, úgy fogyott el alóla a gumi. Hiába a sok változtatás, még mindig nagyon nehéz előzni, és Hamiltonnak nem is sikerült megelőznie Alonsot, Webbert viszont magára húzta. Az 53. körben Barrichello kapcsolt rá és megelőzte de la Rosa-t ami a 9. helyet jelentette és nem sokkal volt elmaradva Liuzzitól sem. Schumacher a 11. állt ekkor. A Kubica 2., Massa 3., Alonso 4., Hamilton 5. és Webber 6. ötös fogat nagyon közel autózott egymáshoz. Hamilton próbálkozott, de Alonso védte a pozícióját. Hamilton újra próbálta megelőzni Alonsot az 56. körben, amikor is kicsit erősebben kellett fékeznie, Webber nem figyelt és belerohant Hamiltonba. Mindketten kicsúsztak a kavicságyba, Webbernek letört az első szárnya, de vissza tudtak jönni a pályára. Webber a boxba hajtott. Nem sokkal később Button az utolsó körét kezdte meg. Schumacher még meg tudta előzni de la Rosa-t, ezzel feljött az utolsó pontszerző helyre. Az 58 körös Ausztrál Nagydíjon Jenson Buttont intette le először John Travolta. Kubica, Massa, Alonso, Rosberg, Hamilton, Liuzzi, Barrichello, Webber és Schumacher a további pontszerzők.

A 2010-es évi Ausztrál Nagydíj végeredménye:

Hely

Vezető

Csapat

Kör

Idő/eltérés

Rajth.

Pont

1.

1

Jenson Button 

McLaren

58

Győztes

4

25

2.

11

Robert Kubica 

Renault

58

+12.0 mp 

9

18

3.

7

Felipe Massa 

Ferrari

58

+14.4 mp 

5

15

4.

8

Fernando Alonso 

Ferrari

58

+16.3 mp 

3

12

5.

4

Nico Rosberg 

Mercedes

58

+16.6 mp 

6

10

6.

2

Lewis Hamilton 

McLaren

58

+29.8 mp 

11

8

7.

15

Vitantonio Liuzzi 

Force India

58

+59.8 mp 

13

6

8.

9

Rubens Barrichello 

Williams

58

+60.5 mp 

8

4

9.

6

Mark Webber 

Red Bull

58

+67.3 mp 

2

2

10.

3

Michael Schumacher 

Mercedes

58

+69.3 mp 

7

1

11.

17

Jaime Alguersuari 

Toro Rosso

58

+71.3 mp 

17

 

12.

22

Pedro de la Rosa 

Sauber

58

+74.0 mp 

14

 

13.

19

Heikki Kovalainen 

Lotus

56

+2 Kör 

19

 

14.

20

Karun Chandhok 

Hispania

53

+5 Kör 

24

 

Kiesett

24

Timo Glock 

Virgin

41

+17 Kör 

21

 

Kiesett

25

Lucas di Grassi 

Virgin

26

+32 Kör 

22

 

Kiesett

5

Sebastian Vettel 

Red Bull

25

+33 Kör 

1

 

Kiesett

14

Adrian Sutil 

Force India

9

+49 Kör 

10

 

Kiesett

12

Vitaly Petrov 

Renault

9

+49 Kör 

18

 

Kiesett

21

Bruno Senna 

Hispania

4

+54 Kör 

23

 

Kiesett

16

Sebastien Buemi 

Toro Rosso

0

+58 Kör 

12

 

Kiesett

10

Nico Hulkenberg 

Williams

0

+58 Kör 

15

 

Kiesett

23

Kamui Kobayashi 

Sauber

0

+58 Kör 

16

 

Kiesett

18

Jarno Trulli 

Lotus

0

+58 Kör 

20