Itt az új magyar profi kerékpáros csapat – Giro-szakaszgyőztes is a sikerekért hajt
Az idei esztendőt Close2-Carrera-Gi-Esse néven teljesítő kerékpáros klubnak sikerült megállapodást kötnie egy olasz menedzsmenttel, amelynek következtében a 2013-as esztendőben újra lesz profi, kontinentális csapata Magyarországnak.
A csapat már aláírta a szerződét Kusztor Péterrel, Lovassy Krisztiánnal, Dér Zsolttal, Palotai Péterrel, de a Giro d’Italiat is megjárt Gabriele Bosisio szereplése is biztos.
A licenckérelem már rég beadva, így a klub célja változatlan. A Magyarország felírat biztosítása a Világbajnokságokon, a Europe Tour sorozatban való megfelelő szereplés, illetve egy komoly kontinentális csapat alapjainak lerakása.
A szakvezetői stáb nem tette sufniba annak a lehetőségét sem, hogy esetlegesen a 2013-as olaszországi világbajnokság csapat-időfutamára is kvalifikáljanak. Ehhez persze komoly versenyzői anyag is szükségeltetik, aminek fejében sikerült hazacsábítani szinte minden külföldön tekerő kerekesünket.
Ennek megfelelően hosszú egyeztetések után érkezett a magyar bajnok Kusztor Péter (Atlas Personal), Londoni olimpikonunk, Lovassy Krisztián (Tusnad), az egykori P-Nívós kedvenc Dér Zsolt (immáron magyar licenccel), az U23-as időfutambajnok Palotai Péter (Tirol), egy év kihagyás után a 2008-as Román Körverseny győztese, Cador Rida, az U23-as bajnok Simon Péter, a fiatal Radonics Máté (Close2-Carrera-Gi-Esse) valamint az eddig többnyire pályán jeleskedő Holló Botond (BVSC-Orient21).
Néhányan meg is szólaltak az alakuló dolgokkal kapcsolatban:
Egy igencsak komoly projekt van kialakulóban. Milyen érzések keringenek bennetek?
Dér Zsolt: "Bizakodóan varom már, hogy "beinduljon" a projekt. Nagyon komoly háttér van mögöttünk, minden feltétel meglesz a sikeres versenyzéshez. Az eredmények csupán a saját igyekezetünktől és profizmusunktól függnek majd."
Lovassy Krisztián: "Izgatottan várom az év kezdetét, mert az elmúlt időszak legkomolyabb magyar csapata van alakulóban. Örülök, hogy a részese lehetek ennek az új projektnek, főleg ha megnézzük milyen kerékpárosok alkotják a csapatot!"
Előreláthatóan mik lesznek az elvárások magatokkal szemben a 2013-as esztendőben?
Dér Zsolt: "Meg egyeztetni kell, hogy pontosan ki, mikor, és hol fog versenyezni. Személy szerint, amennyiben összejön a kolumbiai utazásom, akkor meglehetősen jól fel tudnék készülni az idény elejére!"
Lovassy Krisztián: "Mindenképpen az elmúlt két év javuló tendenciáját szeretném követni, és nyerni egy komolyabb versenyt, amivel talán felkelthetem egy nagy csapat figyelmét is!"
Olasz részről egyelőre négy kerekes rendelkezik kontraktussal, akik közül mindenféleképpen nagy név a két Giro d’Italiátt is teljesítő Gabriele Bosisiso.
A 32 éves kerekes 2008-ban megnyerte az Olasz Körverseny hetedik szakaszát, majd az olasz válogatott színeiben részt vett a Világbajnokságon is. Rajta kívül a keret tagja lesz a remek tempóban fejlődő Federico Roccheti és Marco Zanotti alkotta kettős, illetve a Colnago-CSF Inoxtól elcsábított Omar Lombardi.
Így nyert szakaszt Bosisio a Girón:
Természetesen a fennmaradó négy helyet is mihamarabb próbálják feltölteni.
Az Utensilnord néven regisztrált kontinentális csapatnak Fabio Bordonalli lesz a Team Managere. Bordonalli Úr versenyzői pályafutása alatt tíz alkalommal indult a Giro d’Italián és négyszer teljesítette a Vueltát.
Csapatvezetőként a Brescialatnál kezdte (1995-1998), majd következett a Liquigas – Pata (1999-2001), a Cage Magliare (2002), a Tenax (2003-2007) illetve az LPR Brakes és jogutódjai. Az évek alatt olyan kerekesek fordultak meg a kezei alatt, mint, Paolo Savoldelli, Sergei Honchar, Davide Rebellin, Danilo Di Luca vagy éppen Alessandro Petacchi.
A két sportigazgatói posztot Stubán Ferenc és Marco Tabai tölti majd be. A szövetségi kapitányt és munkásságát, azt hiszem, már nem kell bemutatni, ellenben az 51 esztendős Tabairól érdemes tudni, hogy 1988-ban végig tekerte a Tour de France-t és az évek alatt szinte mindig Bordonalli mellett volt.
Ami a szponzorokat illeti, a főnévadó az Utensilnord lesz, amely különböző csavarkulcsok, illesztések és a hozzájuk kapcsolódó kiegészítők gyártásával foglalkozik. Támogatja a csapatot, a fékeket forgalmazó LPR, a Fast Assembler illetve a Metrotecnica. Egyelőre még csak az olasz támogatókat kívánják megnevezni, de bíznak benne, hogy egy-két magyar cég is odakerülhet a mezekre.
Ha már mezek. A szereléseket a giessegi készíti majd.
A gépjárműpark sem lesz mindennapi. Biztosított 6 db Skoda, 1 Volkswagen, 1 szerelő kamion, 1 lakó és 1 szállítóbusz, avagy minden igény 100%-osan kielégítve.
Ami a kerékpárokat illeti, az Utensilnord a Bottecchia Supernova 9-es modelljét használja majd, Dura Ace vagy Record szettel, Selle San Marco nyereggel, Vittoria gumikkal és Swiss kerékkel.
A versenynaptárról később.. Egy azonban bizonyos, ez hatalmas lépés a magyar kerékpársport számára. A lehetőségeket most már csak ki kell használni.