A szakág történetében először az elmúlt év végén készült középtávú utánpótlás-nevelési terv, s a rendszerhez egy hároméves együttműködési megállapodás keretein belül a szlovák szövetség is csatlakozott. Várhatóan a csehek, a szlovének és a románok is társulnak majd a magyar szisztémához.
Fekete János, a MAMS gyorsasági szakágvezetője az MTI-nek azt mondta, a program fő célja, hogy átszoktassák a fiatal pilótákat a négyütemű motorokkal való versenyzésre, mert a világ motorsportjából a kétütemű motorok már kiszorultak.
"Egy szponzor segítségével sikerült elindítanunk egy új négyütemű kategóriát, az úgynevezett MiniGP 4T Juniort, a támogató ugyanis tíz motorblokkot biztosított a versenyzőknek, akik pályázhattak ezekre" – nyilatkozta Fekete János, hozzátéve, hogy az újítás nagy sikert aratott a pilóták és a szülők körében.
Az utánpótlás-bajnokság történetének első tesztjére Kecskeméten kerül sor szombaton, de a 125 köbcentiméteres kategóriában indulók ezen a hétvégén már a Slovakiaringen versenyeznek. Utóbbiak számára kilencfordulós lesz a bajnoki sorozat, a többiek hat versenyen küzdenek majd a bajnoki pontokért.
A mezőny a szlovák motorosokkal együtt 20-25 fősre duzzadt. Futamokat Magyarországon kívül Csehországban és Szlovákiában rendeznek majd.