Magyar foci

Ilyen lesz az MTK új stadionja – fotó

""

Ezt Görözdi György, a bírálóbizottság elnöke jelentette be a pályázat pénteki eredményhirdetésén. A többlépcsős előminősítés után 12 konzorcium – tíz magyar, egy spanyol és egy holland – munkáját értékelte a zsűri.

A tervek szerint az új Hidegkuti Stadionban a pályát kilencven fokkal elfordítják a jelenlegihez képest, így a Hungária körúttal lesz párhuzamos. A létesítményben 5220 ülőhelyet alakítanak ki, ebből 572 jut a vendégszurkolóknak.

Deutsch Tamás, az MTK elnöke az MTI kérdésére elmondta, hogy a létesítmény a stadion környezetének kialakításával együtt 4,5 milliárd forintból fog megvalósulni, ebből 3,9 milliárd az állami forrás. Az új aréna 2016. június végére készül el.

Az elnök az eseményen hangsúlyozta: az új Hidegkuti Stadion jóval több lesz, mint egy sportlétesítmény és jóval több, mint egy stadion, hiszen abban közösségi és sportmúzeumi tereket is kialakítanak majd, és kulturális eseményeket is terveznek rendezni benne.

A győztesen kívül még három másik tervező irodát díjaztak, a második helyezett az Erick van Egeraat BV., a harmadik a Teampannon-Garten, míg a negyedik az ACW konzorcium lett. Pálfy Sándor, a bírálóbizottság Magyar Építész Kamara által delegált társelnöke szerint a négy tervből bármelyik épülne meg, mindegyik világszínvonalú lenne.

A társelnök kiemelte: a beérkezett pályázatok változatos és többségükben magas színvonalú építészeti válaszokat adtak a kiírásban feltett kérdésekre, s több lehetséges és meggyőző alternatívát mutattak be az MTK új stadionjának megépítésére, illetve ahhoz számtalan használható ötlettel járultak hozzá. Hozzátette: a beérkezett tervek mindegyike megfelelt a kiírásban megfogalmazott, az UEFA, a FIFA és az MLSZ szabályzataiban foglalt elvárásoknak.

A győztes terv alapján a Hidegkuti Stadion területén egy szabványos méretű labdarúgópályát, valamint egy edzőpályát létesítenek. A Sport utcai létesítményben három gyakorlópályát, míg a Salgótarjáni úton egy szabványos és két kisebb méretű edzőpályát telepítenek. Az elképzelések szerint valamennyi pályát természetes fűvel fogják borítani.

A novemberi sajtótájékoztatón ismertetett további menetrend szerint 2015 januárjának második felében nyújtják be az építési terveket, február közepére várható a jogerős építési engedély, ezt követően nyílt közbeszerzési eljárásban választják ki a kivitelezőt, amellyel április közepén szerződnek.