Forma 1 / Motorsport

Ilyen egy ausztrál texasi autóversenyző-cowboy – képek

""
 
Még hogy a sajtónap unalmas! Saját magát és az austinban lévő újságírókat is remekül elszórakoztatta Daniel Ricciardo, aki sajátos texasi akcentussal és szóhasználattal felelt a kérdéseikre.
 
A mókára mindig kapható ausztrál versenyző két évvel ezelőtt rendhagyó, cowboyokat idéző arcszőrzetével irányította magára a figyelmet Austinban – ezúttal is igyekezett minél extravagánsabbnak tűnni. A csütörtöki sajtónapon felemás, amerikai zászlót mintázó cipőben jelent meg az újságírók előtt – majd mindenkit meglepett azzal, hogy igazi helybéli keménylegényként, texasi tájszólással válaszolt a kérdésekre.
A négyszeres futamgyőztes Japánban arról beszélt, egy rejtélyes ok miatt árnyalatnyival lassabb Max Verstappennél az egyenesekben, ami akkor szerinte épp elegendő volt időmérős vereségéhez. Azóta lett magyarázat is lassulására. „Nos, a gond az volt, uram, hogy egyszerűen túl gyors voltam” – mondta tájszólással. „Az emberek elkezdtek kérdéseket föltenni, ezért azt gondoltam: a pokolba is, inkább egy kicsit lassabban megyek! És így is tettem!” – viccelődött, visszakérdezve, mit szólnak a kiejtéséhez…
 
Aztán komoly hangra váltott, és elmagyarázta, az egyenesekben két ok miatt lassult: az üzemanyagátfolyás-mérője nem volt teljesen pontos, ráadásul mélyre ültetett autója Verstappenénél többször verődött az aszfalthoz. „Volt egy kis gond az átfolyásmérővel, amire utólag jöttünk rá. Még mindig kicsit következetlen, és ez sokszor csak a szerencsén múlik” – mondta, majd miután újabb újságírók jelentek meg, megjegyezte, lemaradtak előző produkciójáról, így újra texasi cowboyjá változott…
 
""
 
Aztán itt voltak azok az ugratók is! Túl sokra felültem. De hé, élj és tanulj – mindig ezt mondogatom!” – nevetett. „Kicsit többször ért hozzá a padlólemezem az aszfalthoz. Ez is némi tempóveszteséget jelentett az egyenesekben. Talán a hátsó rugóknál volt különbség a kettőnk beállítása között, más hasmagassággal mentünk, aminek lehetett szerepe. Nagyon kis különbség volt csupán. Ha az autó a földhöz verődik, az nem zavar, a mérnökök pedig mindig megkérdezik, hogy nem vagyunk-e túl alacsonyan, befolyásol-e ez a fékezésnél. Próbálunk a lehető legalacsonyabban menni, hogy a hepehupák még ne legyenek rossz hatással ránk, de ez kicsit hátráltatott az egyenesekben.
 
A Red Bull jelenleg 50 ponttal áll a Ferrari előtt a gyártók bajnokságában, Japánban azonban a vörösök meglepték Ricciardóékat a tempójukkal. „A Ferrari legutóbb bitang gyors volt” – mondta Ricciardo. „Japánban jó munkát végeztek, egészen gyorsak voltak, talán gyorsabbak is, mint vártuk. De ez így megy: voltak olyan pályák, ahol mi voltunk jobbak, mint amire számítottunk, de Japánban például azt gondoltuk, gyorsabbak leszünk, mégsem voltunk.
 
Senki sem tudhatja, melyik pályák fekszenek jobban a különböző csomagoknak, legutóbb nekik jött össze minden. Nem néztem vissza a teljes futamot, de úgy tűnt, hogy Seb autója elég jó volt a dobogós helyhez, szóval talán alul is teljesítettek a lehetőségeikhez képest. Arra számítok, hogy itt is elég gyorsak lesznek. Az első szektor hasonlít a szuzukai első szektorhoz, ahol igen jók voltak. Szoros csata lesz. Mindkét autónkkal szeretnénk előttük végezni.
 
""