Az utolsó előtti helyen zárt tavaly a HRT, ahogy tavalyelőtt is. Idén sem lehet ennél többet elvárni a spanyol istállótól, mely szinte nulla kilométeres új, F112-es kódjelű versenygépével vág bele a hétvégi szezonnyitó nagydíjba. A Hispania ugyanis a tesztidőszakban mindössze tíz gyakorló kört tett meg, ami szinte, kis túlzással, még arra sem elég, hogy bemelegedjen rendesen az autó, nemhogy az adatok gyűjtésére. Emellett ráadásul még nehezíti az alakulat dolgát, hogy szakembergárdája is teljesen megváltozott, helyenként azonban nem önként. A több nagycsapatot is megjárt, tapasztalt Geoff Willis technikai igazgató ugyanis a Mercedesnél folytatja pályafutását, mellette főtervezőjét viszont már a HRT küldte el, de még a csapatvezetői poszton is változás történt, Luis Pere-Sala váltotta Colin Kollest. Az új vezetőkkel miatti összeszokás pedig értékes időt vesz el az alakulattól illetve a tényleges fejlesztőmunkától.
Mindezt még fokozza, hogy két új, igaz rutinos pilótával vág bele a szezonban a Hispania, Pedro de la Rosa és Narain Karthikeyan ül majd a 2012-es HRT-ben.
De la Rosa szerint gyakorlatilag új a csapat, az autó pedig teljesen új, így szinte nulláról kezdték a munkát. A spanyol hozzátette, hogy természetesen többet szerettek volna tesztelni, mivel azonban így jött ki a lépés az istállónak, ezért majd a szezonnyitó szabadedzésein és időmérőjén szeretnének minél több kört megtenni, és az év továbbra is a tanulással telik majd. Karthikeyan kitért arra is, hogy kemény munkát végzett eddig is az alakulat, de továbbra is azt kell tennie, hogy fejlődhessen. Luis Perez-Sala csapatfőnök véleménye, hogy a HRT kész a szezonra, melynek legnehezebb része természetesen majd most kezdődik, a kitűzött céljukat pedig meggyőződése, hogy elérik. Igaz, pontos elvárást nem határozott meg a csapatvezető, vélhetően azonban a fejlődés mellett az utolsó előtti hely megszerezése az idei terv is.