A négy kereket egymással hidraulikus hálózat segítségével összekötő úgynevezett FRIC-et már rég betiltotta az FIA, mindez azonban nem jelenti azt, hogy a csapatok ne tennének meg mindent azért, hogy a szabályok adta kereteken belül újabb és újabb módszerekkel érjék el a rendszeréhez hasonló hatást. Az Auto Motor und Sport szerint a Mercedes ezen a téren is a többiek előtt jár pár lépéssel, s idei előnyét nem kis mértékben egy trükkös megoldásának köszönheti.
A német szaklap arra a kérdésre kereste a választ, miként lehetséges az, hogy az erőforrások közötti egyre kisebb különbségek ellenére a brackley-iek fölénye szinte mit sem csökkent az előző évhez képest. Bár kétségtelen, hogy mind a motor, mind az aerodinamika terén továbbra is az élen járnak, szerintük sikerük egyik titkát okosan megalkotott, már-már az aktív felfüggesztéshez közelítő első futóművük jelenti.
A rivális csapatok mérnökei és szakavatott szemek már rég felfigyeltek arra, hogy a Mercedes autói feltűnően könnyedén ugranak át a keményebb kerékvetőkön is, miközben aerodinamikailag annak ellenére képesek stabilak lenni, nagy leszorítóerőt termelni, hogy a Red Bullhoz, a McLarenhez, de még a Ferrarihoz képest is sokkal kisebb mértékben döntik előre autójukat. A titok nyitjára már rájöttek a riválisok: a Mercedes egy speciális, hidraulikus rendszerrel köti össze két első kerekét, mely gyakorlatilag szabályozza az autó rugózásának, dőlésének mértékét, s ezzel állandó szinten tartja a hasmagasságát.
A hagyományos mellett speciális rugóval is ellátott rendszer a jobb- és balkanyarokat, az egyeneseket, de a fékezést és gázadást, a lassú vagy gyors kanyarokat is „megkülönbözteti”, s a hatóerőknek, a mozgásnak megfelelően korrigálja a futómű mozgását, helyzetét. Szemben az aktív felfüggesztés számítógépeivel, itt azonban csak egy puszta hidraulikus rendszerről van szó.
A következmény ugyanaz, mint a korábbi FRIC-nél: az autó bármilyen irányba és bármilyen felületen halad, pozíciója az úthoz viszonyítva stabil, és ez aerodinamikai szempontból állandóságot, kiszámíthatóságot jelent, hiszen végig az ideális tartományban tartható. Ez pedig a gumikezelést is jóval hatékonyabbá teszi, mely idén ugyancsak a Mercedes egyik nagy erőssége.
Az Auto Motor und Sport szerint a Mercedes felfüggesztésrendszere a válasz arra a kérdésre, miként lehetséges, hogy a németek és a Red Bull látszólag nagy újítások nélkül is képesek voltak idén látványos és hirtelen formajavulásokra. A felfüggesztés folyamatos finomhangolása már önmagában is komoly előrelépéseket eredményezhet, ráadásul ezen változtatások a külvilág számára nem észrevehetőek.
Kiemelték, a Mercedes kezdettől fogva élen járt a hidraulikus rendszer fejlesztése terén, a FRIC-et még Michael Schumacher idején próbálták hatékonnyá tenni, a kutatások pedig annak betiltása óta is zajlanak. A Red Bull eközben idén állt át erre a rendszerre, mégpedig annak köszönhetően, hogy a futóművükért felelős korábbi Michelin-mérnök, Pierre Waché mellé csatlakozott egy másik szakember – a Mercedestől.
A többi csapat egyelőre csak próbálja megérteni és lemásolni a megoldást, ám mivel a karosszériákat egész évre homologizálták, gyors reakcióra nincs lehetőségük. A McLaren mindenesetre nemrég tett egy próbát a rövidebb úttal, s nemrég szerződtetni igyekezett a Mercedes futóműért felelős főmérnökét, Loic Serrát (aki korábban Wachéval együtt dolgozott a Michelinnél) – csakhogy a németek végül megakadályozták a váltást.