A csapatok már az Ausztrál Nagydíj helyszínén jelezték, mindent elkövetnek a folyamatos kieséses szisztéma törléséért, akaratukat azonban csak a bahreini hétvége után tudták érvényesíteni, a Forma–1 Menedzsment (FOM) és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyanis csak múlt hét csütörtökön engedett az egyre nagyobb nyomásnak.
Bár a csütörtöki találkozó óta egyértelmű, hogy a Forma–1 visszatér a korábbi rendszerhez, és a Kínai Nagydíjon már a régi, jól megszokott időmérő dönt a rajtelsőség sorsáról, a szabálymódosítás csak ma vált hivatalossá, miután az F1 Bizottság tagjai (a csapatok, az FIA, a FOM, a Pirelli és néhány versenyszervező) is megszavazták, a WMSC pedig ratifikálta a döntést.
„A Motorsport Világtanács jóváhagyta az elektronikus úton lezajlott szavazás eredményét” – áll az FIA rövid közleményében. „A 2016-os Forma–1-es világbajnoki szezon további futamaira tehát visszatér a tavalyi időmérős rendszer. A formátum, melyben az első két szakaszban hat-hat autó búcsúzik, a Q3-ban pedig tíz küzd a rajtelsőségért, a Kínai Nagydíjon tér vissza.”
Ezzel a lépéssel tehát hivatalosan is pont került a 2016-os év elejét beárnyékoló időmérő-ügy végére, a téma feltehetően többször előkerül még a folytatásban, a felek ugyanis jövőre ismét változtatni akarnak. Sőt, már nemcsak magán a kvalifikáción, hanem a versenyhétvégék menetén is; első körben az időmérőt felváltó szombati futam ötlete merült fel.