Helmut Marko: "szabályos a Red Bull, ez a balhé egy összeesküvés"
A hétfői meetingen nem tárgyalták a motorprogramozást, pedig a Technikai Munkacsoport keretében minden istálló csapatfőnöke, és hivatalosan egy FIA felelős is jelen volt az eseményen – utóbbi maga Charlie Whiting. Az Autosport úgy tudja, ma vagy holnap döntés születik az ügyben, mivel a pénteki szabadedzések előtt tisztázni akarják a vezérlést, pontosabban a nyomatékleadást. A lap értesülései szerint biztos, hogy elkaszálják a Red Bull megoldását és szigorítanak a szabályozáson.
Helmut Marko elmondta, hogy egyszerűen „érthetetlen az ellenfelek magatartása”:
„Hétfőn volt ez a meeting és ez a projekt már nem egy alkalommal felbukkant” – mondta a Red Bull tanácsadója.
„Ez az eset nem csak úgy véletlenül merült fel. Mindig újra és újra lesznek olyan emberek, akik forszírozzák ezeket a dolgokat. Kimondva: más csapatok. Majd jött hétfő, amikor ezt ismét szakszerűen és ténylegesen meg lehetett volna oldani, de egyetlen alkalommal sem érintettük.”
Ezért gondolja azt Marko, hogy ellentétben az előzetes hírekkel, a szabályozás változatlan marad:
„Minden ugyanúgy marad. Ez nem úgy megy, hogy egyik napról a másikra azt mondják: egyik alkalommal zöldre festjük, majd a másik alkalommal kékre. Ez érvényes minden irányelvre, technikai rendelkezésre és további kivitelezésre is.”
Marko egy rendszert vél felfedezni az FIA működésében, mivel szerinte elég volt a gyanú ahhoz, hogy a Red Bullt egyből elkaszálják:
„Ezzel a dolog el volt rendezve. Másnap reggel 9.55-kor kijött az FIA közleménye, mely kimondta, hogy a Red Bull a motorprogramozással túlfeszítette a szabályok határait, vagy ezzel vádolják. Nem gyanús, vádlott. Anélkül, hogy mi vagy a Renault korábban erről tudomást szerzett volna. Mindezt abban az időszakban, amikor az embernek szüksége van az utolsó előkészületekre a szimulációkhoz a verseny előtt.”
A korábbi versenyző elmondta, hogy az ügy és a rossz időzítés a versenyen nyújtott teljesítményükre is hatással volt, mivel a „csapat nagy része azzal volt elfoglalva, hogy eljutassa a bizonyítékokat a stewardoknak arra vonatkozóan, hogy miért eszközültünk változtatásokat a programozásban”.
„Sehol sem áll az, hogy nem használhatjuk ki a szabályokat a saját javunkra. Természetesen van egy csoportunk, akik ezt ugyanúgy átvilágítják. Nagyon sok apróság van, és ezt a programozást a Renault csinálta. Hogyan tudja az ember a szabályokat a határokig feszíteni, mely még a szabályok között van, úgy, hogy előnye legyen belőle? Nem a bizonyítékok hiányában engedtek el minket, hanem azért, mert szabályosak vagyunk.”