Hatalmasat rúghat az EU a Forma-1-es szponzorokba – válság jön?
Miután a dohánytermékek reklámozását évekkel ezelőtt betiltották, a Forma–1 az alkoholgyártó cégek felé fordult. Számos ilyen vállalat bukkant fel az elmúlt időszakban, és jelenleg is több istálló rendelkezik szeszes italt előállító támogatóval. A Williams-csapatnál jelenleg névadó szponzor a Martini, de a sportnak saját hivatalos pezsgőmárkája is van a G.H. Mumm képében.
A szeszes italt gyártó cégekkel kötött támogatói szerződések azonban veszélybe kerülhetnek, hiszen az Eurocare egyre erősebb nyomást gyakorol az EU-ra, az alkoholszponzoráció betiltása érdekében. Mi több, a szervezet levélben felkereste a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökét, Jean Todtot is a kérdéssel kapcsolatban.
A Telegraph hozzájutott a testület főtitkára, Mariann Skar által írt levélhez. "Az ittas vezetések száma folyamatosan növekszik. Egy olyan sportág esetén, melyet 500 millióan követnek figyelemmel, az alkoholreklám egyre elfogadhatatlanabbnak tűnik, hiszen az vegyes üzenetet hordoz. Mély aggodalommal szemléljük a Forma–1 jelenlegi szponzorációs modelljét, éppen ezért mielőbbi változtatásokat sürgetünk.”
Az Eurocare továbbá azt állítja, a királykategória támogatói struktúrája ellentmondásban áll az alkoholos termékek reklámozására vonatkozó nemzetközi javaslatokkal is. "Az, hogy a Forma–1-ben engedélyezik a szeszes italok reklámozását, ellentmond számos hivatalos irányelvnek. Szembemegy az EU azon direktívájával is, mely szerint az alkoholfogyasztás reklámozása semmilyen módon nem kapcsolódhat a vezetéshez. Ez a fajta társulás nem tartozik a széles körben elterjedt, a ’felelős alkoholfogyasztás’ népszerűsítését hirdető kampány keretei közé sem, hiszen részben épp az alkoholgyártók pénzelik.”