Forma-1 / Motorsport

Hamiltonnak már az amerikai pole is bekerült a gyűjteményébe

""
 
Nagyon optimistán nyilatkoztak a McLaren versenyzői az Amerikai Nagydíj előtt, vizionálva Q3-as szerepléseket, ami után még kellemetlenebbül jött ki, hogy az év végén távozó Jenson Button már az időmérő első szakaszában kiesett.
 
Szerinte a mérnökével együtt értetlenkedő Jolyon Palmer utolsó kanyaros nem megfelelő lehúzódása miatt vesztette el az esélyét a folytatásra, de 3 tized valószínűleg nem maradt ott abban a kanyarban. Meglepetésből nem csak a McLarennek jutott, a Haastól Romain Grosjean is fennakadt az első rostán, ami nagyon kellemetlenül érinti a csapatot, hiszen ez az első szereplésük az otthoni pályán.
 
A második körben aztán mindkét csapat képviselője távozott annak ellenére, hogy Fernando Alonso az utolsó pillanatokban feltornázta magát az első kilencbe. Csakhogy mire mindenki áthaladt a célvonalon, már a 12-es szám állt a neve mellett. A spanyol persze szokásos módon „beszólt” a csapatának, ezúttal az egyenesbeli sebességet kritizálva. Valami hasonlót mondhatott a Haas kiesője, Esteban Gutierrez is, aki talán egy legjobb hetedik helyes eredménnyel még túl korán kezdi a kritizálást, hiszen a csapatrádión kódolt üzenettel adták értésére, nem veszik jó néven tőle.
 
Az etapot egyébként a szuperlágyon hajtó Daniel Ricciardo nyerte, akit a két Mercedes versenyző követett. Ők viszont a lassabb lágy gumikon érték el legjobb idejüket, hogy a futamon majd ezt az abroncsot vethessék be. A taktika bejött, simán hozták a Q3-as szereplés lehetőségét, de hozta az Max Verstappen is, aki hozzájuk hasonlóan gondolkodott. Az ifjú „szabályalkotó” a hetedik helyen jutott tovább, de helyzetét nehezíti, hogy az időmérő előtt hirtelen módosítást vezettek be a jövőre nézve, aminek eredményeképpen már nem cikázhat kedvére féktávon védekezés közben.
 
""
 
A Q3-ban ismét helyreállt a rend az egyengumi használatnak köszönhetően. Lewis Hamilton vezetésével Mercedes első sor alakult ki, Ricciardo pedig mögéjük szorult. A Red Bullos fél másodperces hátrányban volt, míg a csapattársak között csak századok döntöttek. Ennek tudatában borítékolható volt, amit egyébként is sejthettünk. Ma nem fogható az idei konstruktőri versenyt már megnyert német gyártó. A kérdés tehát az maradt, hogy a világbajnoki pontversenyben vezető Nico Rosberg, vagy a 33 pontos hátrányban lévő csapattársé lesz a pole. Rosberg jól indított, és hozta is az elvárhatót legjobbat. Átvette a vezetést csapattársától, aki azonban még a pályán volt.
 
Lewis Hamiltonnak sikerült, ami eddig sosem ezen a pályán. A háromszoros világbajnok megszerezte az első rajtkockát a futamra, ráadásul körrekorddal. A két Mercedes mögé két Red Bull és két Ferrari sorakozhat fel. Csapatán belül Daniel Ricciardo és Kimi Räikkönen volt a gyorsabb. 
 
Hamilton az USA-ban először rajtolhat a mezőny éléről, a brit pályafutása 58. poleját szerezte, amivel már csak tíz első rajtkockás helyezésre került a 68 polejával rekorder Michael Schumachertől.
 

Another pole for @LewisHamilton

Edges him closer to the great Ayrton Senna on the all-time list#USGP