Forma-1 / Motorsport

Hamiltonéké az első szabadedzés

""

Az éjjeli esőzés nyomot hagyott a Hungaroringen: még nedves volt a Hungaroring új aszfaltja, amikor 10 órakor elrajtolt a 31. Magyar Nagydíj első szabadedzése. Nico Rosberg friss kétéves szerződése bejelentésének örülhetett; miközben a mezőnyben két egyre ismerősebb fiatal reménység is feltűnt: Esteban Ocon ismét a Renault-ban ült (Kevin Magnussen helyén), míg a Ferrari által támogatott Charles Leclerc Esteban Gutiérrez Haasát vitte pályára.

A körülmények miatt álmoskásan indult a nap: a mezőny nagy része egy-egy köztes esőgumin teljesített installációs kör után visszatért a garázsába. Nico Rosberg rajtgyakorlatokkal indított, miközben autójában a Silverstone-ban meghibásodó váltója dolgozott. Számára a pénteki gyakorlás egyúttal teszt is – a csapat úgy véli, elkerülhető a büntetéssel járó váltócsere.

Jó 20 percnek kellett eltelnie ahhoz, hogy először merészkedjen ki valaki slick gumikon. Valtteri Bottas volt a vállalkozó, aki 1:28,7-es idővel megfutotta a hétvége legelső mért körét. Innentől beindult az élet. Megjelentek az élcsapatok is, a tabella élén pedig Lewis Hamilton és Nico Rosberg váltogatta egymást. A bajnoki csata két főszereplője a sárga jelölésű lágy gumin körözött, közben az éllovasnak egy kormánycserét is közbe kellett iktatnia.

Az edzés felénél a hétvége másik esélyeseként emlegetett Red Bullok Daniel Ricciardo, Max Verstappen sorrendben sorakoztak a tavalyi legjobb időmérős időtől 0,8 másodperccel még elmaradó Rosberg és Hamilton mögött, míg a 6-7. helyen álló Ferrarik elé a 2006-os hungaroringi győztes, Jenson Button férkőzött be. A top 10-ben rajtuk kívül a két Force India és Fernando Alonso állt – addig a mezőnyből egyedüliként Felipe Nasr nem futott mért kört, aki a csapat új hátsó szárnya tesztelésével kezdte a munkát.

A rövid pihenő után az egyre melegedő aszfalttal és napsütéssel folytatódott a száguldás. Nico Rosberg föltetette a szuperlágy gumikat, és azonnal 1,2 másodpercet javított addigi legjobb eredményén. Nem sokáig állt azonban az élen, hiszen Lewis Hamilton 1:21,347 másodperces körrel kezdett a leglágyabb keveréken.

Vettel a szuperlágy gumikon hibái után futott egy 1:23,4-es kört, amivel ugyan felkapaszkodott 3.-nak, de hátránya óriási, 1,6 másodperc volt. Javított Jenson Button, aki lágy abroncsokon kapaszkodott fel 6.-nak, majd bemutatott egy megpördülést az utolsó kanyarban; és Romain Grosjean is feltűnt a 7. helyen.

A Sauberek hosszas szünet után az utolsó 20 percben kezdték meg a komolyabb munkát, Jolyon Palmert szenzorhiba hátráltatta, Kimi Räikkönen pedig 11 perccel a leintés előtt merészkedett elő a garázsából. A finn szerelői jó ideig fáradoztak a beállítások módosításával a korai alulkormányzottság után. Első körében a „Jégember” azonban máris bemutatott egy alulkormányzós korrigálást az utolsó kanyarban. 2007 bajnoka végül tizedmásodpercen belül kerülve zárkózott fel Vettelre a 4. helyen.

A sorrend viszont már nemigen változott. Az első tízben igazi sorminta alakult ki: a két Mercedest a két Ferrari, a két Red Bull, a két McLaren követte, majd Romain Grosjean után két Force India és két Williams sorakozott.

A program a délután 14 órakor rajtoló második szabadedzéssel folytatódik, melynek eseményeit az M4 Sport 13 óra 40 perces műsorkezdéssel közvetíti.

Pilóta Idő Különbség Kör
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1:21,347   34
2. Nico Rosberg (Mercedes) 1:21,583 + 0,237 34
3. Sebastian Vettel (Ferrari) 1:22,991 + 1,644 22
4. Kimi Räikönnen (Ferrari) 1:23,082 + 1,735 19
5. Daniel Ricciardo (Red Bull) 1:23,174 + 1,827 28