Hamilton már a rajtnál elintézte a Német Nagydíjat
Ahogy Lewis Hamilton a szombati időmérő edzésen elmondta, mérges magára az elszalasztott lehetőég miatt, azonban valójában majd a vasárnapi eredmények kerülnek be a történelemkönyvekbe. Ott pedig esélye van a győzelemre.
Hogy mennyire nem beszélt mellé, az már a rajtnál kiderült, amikor a piros lámpák kialvása után a Mercedes britje rakétaként lőtt ki, míg a hazai pályán induló Nico Rosberg szinte hátramenetbe kapcsolt. Vissza is esett a negyedik helyre.
De nem csak a mercedesesek esetében volt helycsere. A második sorból rajtoló Red Bull alakulata is cserélt, csak ők az első kanyar kijáratánál. Oda ugyanis szinte egymás mellett érkeztek, azonban az utóbbi időben agresszivitása miatt sokat támadott Max Verstappen szélesebben és gyorsabban.
Lehetséges, hogy utólag erről is elbeszélgetnek csapaton belül, ugyanis az akció során úgy tűnt, némi kontakt is becsúszott, ami pedig csapattársak között nem egészséges.
A start után – a helycserék végeztével – gyakorlatilag el is kezdődött a vonatozás Hamilton, Verstappen, Ricciardo és Nico Rosberg sorrendben.
A német megpróbált egy korai kiállással a Red Bullok elé kerülni, de vele együtt tartott a boxba Verstappen is, és bár a szuperlágy abroncsot tették fel autójukra, kiderült, hogy valójában egyiküknek sem hozott túl sokat a lágyabb keverék.
A gyorsfogyású abronccsal aztán hamarosan ismét boxba kényszerült a német-holland különítmény, de másodjára is Verstappen jött ki jól a helyzetből.
Azonban a pályán hamar ismét egymásra találtak. Rosberg a hosszú egyenest követő visszafordítónál támadta meg a hollandot, de nem a legszabályosabb módon.
Lőtávolon kívülről vágott be a mercedeses, majd végig kifelé terelgetve ellenfelét, végül sikeresen előzött. Az Emerson Fittipaldi vezette versenyirányítás úgy találta, hogy a pályától való távoltartásos előzés nem volt szabályos, így hazájában Rosberg 5 másodperces büntetés mellett kellett futnia versenyét.
Féltáv környékén, most már szokásos módon előkerült a „Blue flag” rádiós beszólás a ferraris Sebastian Vetteltől, aki az előtte haladókhoz hasonlóan a rajt után cserélt csapattársával. Neki úgy tűnik, nem is csapattársát, hanem a lekörözendőket nehéz megelőznie. Ezúttal a sauberes Felipe Nasr tartotta fel, állítása szerint több mint egy körön keresztül.
Nem tartotta viszont fel csapattársát Max Verstappen, aki a 41. körben elengedte Ricciardót, hogy az Nico Rosberg után eredhessen a friss lágyabb abroncsokon.
Az ausztrál hamar ledolgozta a két és fél másodperces hátrányát, és amikorra már Ricciardo fejben lemodellezte volna az előzést, a Mercedes németje kiállt a boxba.
Daniel Ricciardo így 100. versenyén – a startnál való visszaesést követően – 20 körrel a leintés előtt, a többiekkel megegyező kiállásszámmal a második helyen hajtott Lewis Hamilton mögött.
Míg a Red Bullos előrébb tört, Nico Rosberg a kiállása után hátraesett a start után elfoglalt negyedik helyre. Hozzá kell tenni, hogy valami miatt úgy tűnt, a Mercedes a büntetését túltöltötte. Az 5 másodpercből végül 8 körüli lett, és így a pályára vissza már csak Verstappen mögé jöhetett csak.
Az utolsó harmadra a sorrend: Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, Max Verstappen, Nico Rosberg, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Valtteri Bottas, Nico Hülkenberg, Jenson Button és Fernando Alonso volt az első 10-ben.
A McLarennél a szombati leszereplés után ha lehet, még feszültebb a hangulat, ami Alonso futam közbeni rádióüzenetéből is kiderült. Épp a 10. helyért előzte meg Esteban Gutiérrezt, ami után csapata megdicsérte volna a spanyolt, ő azonban egészen ironikusan válaszolt: „Ne aggódjatok, amikor a következő kerékcserénél leelőz minket, majd a pályán visszaszerzem a pozíciót” – jegyezte meg érezhetően frusztráltan.
A végére azonban másképp alakult. Alonso a pályán vesztette el a 10. helyét két körrel a vége előtt, s csúszott le a pontszerzésről…
Nem volt viszont helycsere az élen, ahol Lewis Hamilton egy remek rajt után megnyerte a Német Nagydíjat. A csapaton belüli helycsere kedvezményezettje, Daniel Ricciardo végül behozta másodiknak az autóját, ráadásul megmutatta, hogy megérdemelten. Csapattársától, a harmadik helyen végző Max Verstappentől elhúzott, viszont a győztest 6 másodpercre megközelítette a végére a jubiláló Red Bull-os.
A dobogóra tehát ezúttal csak egy Mercedes állhatott fel. Nico Rosberg ugyanis ahogyan a rajt után, úgy a kockás zászlónál is csak a negyedik helyen állt a hazai közönség minden bizonnyal nem túl nagy örömére.
A Forma–1 most nyári szünetre megy. Egy hónap kihagyás után, augusztus 28-án kerül sor a folytatásra, méghozzá Spában, a Belga Nagydíjon.
1. Lewis Hamilton (Mercedes) | 1:30:44,200 |
2. Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer) | + 6,9 mp. |
3. Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer) | + 13,4 mp. |
4. Nico Rosberg (Mercedes) | + 15,8 mp. |
5. Sebastian Vettel (Ferrari) | + 32,5 mp. |
6. Kimi Räikönnen (Ferrari) | + 37,0 mp. |
7. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) | + 1:10 |
8. Jenson Button (McLaren-Honda) | + 1 kör |