A 2021-es Abu Dhabi Nagydíj örökre emlékezetes marad arról, ahogyan eldőlt a világbajnoki cím, és arról, ahogyan Lewis Hamilton elveszítette a rekordot jelentő nyolcadik világbajnoki címét.
De mi van akkor, ha Hamiltonnak már 10-szeres világbajnoknak kellett volna lennie azon az estén Abu Dhabiban?
A mechanikai hibák és egy elfelejtett baleset következtében Hamilton három olyan világbajnoki címet veszített el, ami a 2021-es szezonzárót szinte semmissé tehette volna.
Az alábbi listához talán még 2012-t is hozzátehetnénk, hiszen a McLarennek volt a leggyorsabb autója abban az évben, de a sorozatos megbízhatósági hibák elvették Hamilton minden esélyét arra, hogy kihívója lehessen Sebastian Vettelnek és Fernando Alonsónak az utolsó McLarennél töltött évében, mielőtt 2013-ra a Mercedeshez igazolt volna.
2007
Hamilton már elég korán kitett magáért a F1-es pályafutása során, mivel már az első versenyén a McLarennel rögtön a rajt után kívülről körbeautózta csapattársát a kétszeres világbajnok Alonsót az 1-es kanyarban.
A feszültség az egész szezonban fortyogott kettejük között, a hírhedt Magyar Nagydíjon történt kvalifikáció pedig a Monacó óta készülődő villámcsapás volt, amikor Hamiltonnak gyakorlatilag azt mondták, hogy tartsa a helyét Alonso mögött.
Az év utolsó előtti futamán a McLarent 100 millió dollárra büntették a Ferrarival szembeni kémbotrány miatt, és kizárták őket a konstruktőri világbajnokságból, de mivel háromfős bajnoki küzdelem alakult ki, a jó zsaru Bernie Ecclestone-nak sikerült meggyőznie a rossz zsarut, Max Mosley-t, hogy ne zárja ki Hamiltont vagy Alonsót a 2007-es világbajnoki harcból.
Kínába utazva Hamilton 107, Alonso 95, Kimi Raikkönen pedig 90 ponttal állt. Ezekben az időkben 10 pont járt egy győzelemért, így Raikkönennek 17 pont hátrányt kellett behoznia a szezon végéig, miközben már csak 20 pontot lehetett elérni összesen.
Hamiltonnak már csak egy ponton belül kellett volna végeznie Alonsóval szemben és haton egységen belül Raikkönennel szemben, hogy megnyerje a világbajnoki címet.
De a McLaren olyan sokáig kint tartotta Hamiltont a kopott átmeneti esős gumikon, hogy amikor végül a boxba hajtott volna, akkor megcsúszott és a kavicságyba ragadt, miközben Raikkönen megnyerte a futamot.
Ez azt jelentette, hogy Hamilton 107, Alonso 103, Raikkönen pedig 100 ponttal indult az utolsó futamra Brazíliába.
Hamilton az első körben a 4-es kanyarban kisodródott, mielőtt a váltóhiba jóval hátrébb taszította őt mezőnyben.
Raikkönen győzelme esetén az ötödik helyre lett volna szüksége a világbajnoki címhez, de csak a hetedik helyet tudta végül megszerezni, mivel Raikkönen az utolsó boxkiállásnál szerencsésen megelőzte csapattársát, Felipe Massát.
Raikkönen végül egy ponttal megelőzte Hamiltont, a brit pedig azóta utal már arra, hogy ma már tudja, mi is történt pontosan a színfalak mögött akkor abban az évben, de nem beszélhet róla, mivel az újonc világbajnoki reményei szertefoszlottak.
2010
Ez amolyan feledésbe merült elveszett bajnoki cím Hamilton számára, de például a Spanyol Nagydíjon két körrel a vége előtt szenvedett balesetet önhibáján kívűl.
Mark Webber mögött második helyen haladó Hamiltonnak meghibásodott az egyik keréktárcsája, aminek következtében a 3-as kanyarban a korlátnak csapódott, ez pedig összesen 18 pontjába került csak azon a futamon, és hárommal több pontot adott át Vettelnek és Alonsónak.
Az Abu Dhabiban rendezett finálé utáni bajnoki állás azt mutatja, hogy Hamilton 240 ponttal végzett a negyedik helyen, 16 ponttal lemaradva a világbajnok Vettel mögött.
Ha az elvesztett 18 pontot hozzáadjuk, és Vettel elveszíti a Barcelonában kapott három „ajándékpontot”, akkor Hamilton végül öt ponttal nyerte volna meg a világbajnoki címet.
Ha a 2007-es év is úgy alakult volna, ahogy ő akarta, a 2010-es győzelem lett volna a harmadik bajnoki címe az F1-ben eltöltött első négy éve alatt.
2016
A 2016-os világbajnoki cím elvesztéséről a legtöbb ember szerint a Malajziában a vezető helyről történő motorhibája és kiesése tehet, ami egyike volt annak a rossz sorozatnak, amit abban az évben Hamilton elszenvedett.
De nem ez volt az, ami végül a bajnoki címébe került, hanem a pole pozícióból való több alkalommal is elrontott rajtjai tehetnek.
Ausztráliában, Bahreinben, Spanyolországban és Olaszországban is a pole-ból indult, és egyik futamot sem tudta végül megnyerni. Spanyolországban történt a híres kiesésük csapattársával, Nico Rosberggel miután rögtön a rajt után pár kanyarral összeütköztek.
Melbourne-ben és Monzában Hamilton a második helyen végzett Rosberg mögött, ami 14 pontos különbséget jelentett, míg Bahreinben csak a harmadik helyet tudta megszerezni, ami 20 pontos veszteséget jelentett Rosberghez képest.
Az akkoriban szokásos azerbajdzsáni futam miatt már 30 pontos hátrányba került, mivel Rosberg nyert, míg a motorbeállítási problémák miatt Hamilton csak az ötödik helyet tudta megszerezni.
Rosberg pedig végül mindössze öt ponttal nyerte meg a bajnoki címet, majd minden idők egyik legnagyobb meglepetésével bejelentette a visszavonulását és elsétált a Forma-1-től faképnél hagyva Hamiltont és ezzel biztosítva, hogy a brit soha többé nem vághat vissza számára a vereséget követően.
Borítókép: Tóth Zsombor/Sport365