Forma 1 / Motorsport

Hamilton hatalmasat bukott

""

Érdekes jelentettel vette kezdetét a Magyar Nagydíj második szabadedzése. A pályára túl nagy lendülettel igyekvő Esteban Gutiérrez a garázsból kijövet kis híján a boxutca szélén húzódó korlátnak vezette Haasát… Ez mintha csak előrevetítette volna, hogy a délután a furcsa incidensekről szól majd.

Sebastian Vettelnek ennél kellemetlenebb élményben volt része első köreiben. A német váltóhibára panaszkodott a csapatrádión, ami az elmúlt két hétvégén kapott büntetések után nem hangzott megnyugtatóan. A Williamsnél Felipe Massát az egyik Toro Rosso bosszantotta feltartással, Valtteri Bottas ellen pedig azért indult vizsgálat, mert az utolsó pillanatban döntött úgy, hogy az utolsó kanyar helyett inkább a boxutcát választja, s a kerékvetőn átvágva fordult be. Később Carlos Sainzot ugyanilyen manőver miatt szintén vizsgálat alá vonták.

A Mercedesek szokás szerint már első kimenetelük során átvették a vezetést. Lewis Hamilton „tekintélyes”, 0,001 másodperccel autózott jobb kört Nico Rosbergnél a lágy keveréken. Más kérdés, hogy pár perccel később a brit autója már a 11-es kanyar gumifala mellett füstölgött.

A címvédő az egyik kerékvetőre ráhajtva veszítette el az autó hátulját, a W07-es aztán irányíthatatlanul csúszott neki oldalával a reklámtáblának. Bár ezt követően négy keréken tudott visszadöcögni a garázsba, felfüggesztése megsérült.

Kiderült, Hamiltont 24 g-s erőhatás érte az ütközéskor, ami után a csapat orvosával és sajtósával a pálya orvosi központjába kellett mennie rövid ellenőrzésre (a szabályok kötelezően előírják ezt bizonyos erőhatások fölött). Hamilton jelezte, teljesen rendben van. Autója viszont nem volt. A Mercedes közölte, bajnokának edzése ezzel véget is ért, mivel alaposan szét kell szedniük a versenygépet, hogy megvizsgálják a sérüléseket. A versenyirányítás a gumifal szétdőlése miatt piros zászlóval szakította félbe az edzést. Alig tízperces szünet után folytatódhatott a körözés.

Nico Rosberg második etapján 1:20,435 másodperces körrel ugrott az élre, Kimi Räikkönen és Daniel Ricciardo másfél-két másodperces hátránnyal követte őt.

A Ferrari továbbra sem mutatkozott igazán ütőképesnek. Kimi Räikkönennek a szuperlágy gumin sem sikerült megelőznie a már pályára sem hajtó Hamiltont, míg Sebastian Vettel korábbi problémái után közel egy óra elteltével kerített sort első „időmérős” körére. A piros abroncson 0,9 másodperces hátránnyal kapaszkodott föl harmadiknak, 0,3 másodperccel elmaradva Ricciardótól.

Az utolsó félórában a mezőny többsége a versenyre készült, Fernando Alonso azonban ekkor futotta meg legjobb körét, mellyel csapattársa elé, a 7. helyre lépett előre. A Mercedesen, Red Bullon, Ferrarin és McLarenen kívül csak a Force India képviseltette magát a legjobb tízben.

A Magyar Nagydíj programja a szombaton 11 órakor rajtoló harmadik szabadedzéssel folytatódik, amit 10 óra 45 perces műsorkezdéssel az M4 Sport élőben közvetít.

Versenyző Idő Különbség Kör
1. Nico Rosberg (Mercedes) 1:20,435   45
2. Daniel Ricciardo (Red Bull) 1:21,030 + 0,595 36
3. Sebastian Vettel (Ferrari) 1:21,348 + 0,913 31
4. Max Verstappen (Red Bull) 1:21,770 + 1,335 35
5. Lewis Hamilton (Mercedes) 1:21,960 + 1,525 4