A Mercedes jó főszereplőként késleltetve lépett a színre a 2. tréningen. Elsőként Nico Rosberg autózott mért kört a közepes gumikon: első, 1:13,9-es ideje csak a 4. helyre volt elég. Következő próbálkozásakor már 0,4-del alulmúlta Ricciardót. Lewis Hamiltonnak ugyanez elsőre sikerült: a brit további 0,2 másodpercet faragott csapattársa idejéből: 1:13,157-es eredményével elfoglalta délelőtti pozícióját a tabella élén.
Rosberg a rádión jelezte, szívesen próbálkozna még egy körrel, ám mérnöke erre azt felelte, a motor által megtett kilométerek miatt ezt nem tartja jó ötletnek. Mindez azt mutatja, a Mercedesnél továbbra is tartanak a megbízhatósági problémáktól, ahogy attól is, hogy ha nem vigyáznak, szükségük lehet még motorcserére idén.
Az edzés első félórájának volt még egy említésre méltó jelenete. Kimi Räikkönen a pálya lassú középső szakaszán Carlos Sainzot próbálta megelőzni – sikertelenül. A spanyol nem hagyta magát a kanyarokban, ám amikor az utolsó fordulóból kigyorsítottak, a finn hirtelen kivágott mellé, megelőzte, majd útját keresztezve a boxutcába hajtott. Alighanem egy rutinos róka adott „leckét” ezzel a pimasz tehetségnek. Csakhogy az FIA nem sokkal később jelezte, az edzés után vizsgálatot indít az ügyben – és nem csak az előzés, a korábbi kanyarokban történtek kapcsán is.
A meglepetést az jelentette, hogy a hazai pályán utoljára versenyző, az első kanyarban látványosat blokkoló Felipe Massa aztán mindenkit felülmúlt lágy keveréken. A Williams már délelőtt is ígéretes formát mutatott azon a pályán, amiről előzetesen úgy vélték, inkább a Force Indiának fog kedvezni, mintsem nekik. Jó teljesítményüket aztán a pár századdal Massa elé ugró Valtteri Bottas is megerősítette.
A két Ferrari csak utánuk következett, Räikkönen után Vettel sem tudott igazán versenyképes időt futni a lágy Pirelliken, csupán csapattársát tudta maga mögé utasítani 0,04 másodperccel a 7. pozícióban.
Az élcsapatok közül a Mercedesek jöttek ki utoljára, a tudósítások szerint visszafogott üzemmódban lévő motorjukkal. Rosberg 1:12,301-es, Hamilton 1:12,271-es kört autózott, s bár minimális volt közöttük a különbség, az eddigi tendencia folytatódott: a győzelmi kényszerben lévő brit volt a gyorsabb. Természetesen ők ketten foglalták el a tabella első két helyét – mögöttük két Williams, két Red Bull és két Ferrari következett, a legjobb tízet pedig Nico Hülkenberg és Jenson Button tette teljessé az edzés felénél.
A gyakorlás második fele már elsősorban a versenyre való felkészülésről szólt. No meg egy kis deja vu-ről. A hosszú etapját megkezdő Fernando Alonso a 2015-ös szezonból jól ismert üzenetet kapott mérnökétől: „Fernando, azonnal állítsd le az autót!” Tavaly is így végződött pénteki napja. Csapata ERS-hibát jelentett – a spanyol ezzel be is fejezte a délutáni munkát.
Az első szabadedzés is Hamilton sikerét hozta, míg Rosberg csak harmadik lett, mert Max Verstappen beékelődött a két Mercedes közé A közepes gumikhoz ragaszkodó két Ferrari éppen csak befért a legjobb tízbe.
Az élcsapatok közül mindhárom a közepes gumin kezdte a napot.A Red Bullok produkáltak jobb időket, az ő hátrányuk 0,5, a Ferrariké 0,7 és 1 másodperc körül mozgott a Mercedeshez képest. Sebastian Vettel blokkolós fékezéssel, Max Verstappen egy látványos erőcsúsztatós megingással vétette észre magát. A lágyabb gumikon ekkor az első tízben csak a Williams és a McLaren kísérletezett.
A két Red Bull első etapja végén 0,2-0,3 másodpercre tudta megközelíteni Hamiltont, akire ráadásul Rosberg is 0,03 másodpercre zárkózott fel. A pluszgumik kötelező visszaadásának idejéig, azaz 40 perc után ezzel Hamilton (1:13,157), Rosberg, Ricciardo, Verstappen, Bottas, Massa, Räikkönen, Vettel, Kvjat és Button volt az első tíz sorrendje.
Nem sokkal később Verstappen kezdett repülőkörbe a sárga Pirelliken, s ért el – némi szélárnyék segítségével – egy 1:11,991-es időt; aztán Rosberg zárkózott fel a hollandra 0,134 másodperces hátránnyal. Ricciardo már közel 0,4-et kapott csapattársától. Hamilton csak percekkel később vágott neki a lágygumis körének, 0,096 másodperccel bizonyult gyorsabbnak Verstappennél, és jó 0,2-del bajnoki ellenfelénél. Ezt az idejét pár hűtő kör után aztán szinte hajszálpontosan megismételte később.
Az élmezőnyből egyedül a Ferrarik különcködtek. Vettel ekkor még mindig a közepes gumikon körözött, s bár 2 ezreddel megelőzte a korábban a glóriát is pályára vivő Kimi Räikkönent, továbbra is a legjobb 10 utolsó két helyén szerénykedtek. Mint az a finn és versenymérnöke beszélgetéséből kiderült, volt némi csúszás az előzetesen eltervezett programjukban.
Előttük érdekesen alakult a konstruktőri 4. helyre hajtó két csapat különversenye. Bottas és Massa szendvicsként ölelte át a két Force Indiát a 6. és 7. helyen. Négyük között csak 2 tizedmásodperc volt a különbség.
Brazil Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
|
1. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:12,271 |
41 |
|
2. | Nico Rosberg |
Mercedes |
1:12,301 |
+0,030 |
40 |
3. | Valtteri Bottas |
Williams-Mercedes |
1:12,761 |
+0,490 |
47 |
4. | Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:12,789 |
+0,518 |
43 |
5. | Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:12,828 |
+0,557 |
43 |
6. | Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:12,928 |
+0,657 |
45 |
7. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:13,002 |
+0,731 |
45 |
8. | Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:13,047 |
+0,776 |
24 |
9. | Nico Hülkenberg |
Force India-Mercedes |
1:13,299 |
+1,028 |
42 |
10. | Jenson Button |
McLaren-Honda |
1:13,440 |
+1,169 |
19 |
11. | Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:13,572 |
+1,301 |
18 |
12. | Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Ferrari |
1:13,689 |
+1,418 |
46 |
13. | Carlos Sainz |
Toro Rosso-Ferrari |
1:13,801 |
+1,530 |
47 |
14. | Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:13,918 |
+1,647 |
38 |
15. | Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:14,074 |
+1,803 |
35 |
16. | Kevin Magnussen |
Renault |
1:14,109 |
+1,838 |
47 |
17. | Felipe Nasr |
Sauber-Ferrari |
1:14,309 |
+2,038 |
40 |
18. | Esteban Ocon |
Manor-Mercedes |
1:14,317 |
+2,046 |
46 |
19. | Jolyon Palmer |
Renault |
1:14,436 |
+2,165 |
44 |
20. | Esteban Gutiérrez |
Haas-Ferrari |
1:14,558 |
+2,287 |
42 |
21. | Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:14,695 |
+2,424 |
21 |
22. | Pascal Wehrlein |
Manor-Mercedes |
1:14,958 |
+2,687 |
22 |
Brazil Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Kör | |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:11,895 | 32 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 1:11,991 | +0,096 | 29 |
3. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:12,125 | +0,230 | 26 |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:12,371 | +0,476 | 27 |
5. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:13,129 | +1,234 | 36 |
6. | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:13,289 | +1,394 | 31 |
7. | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | 1:13,293 | +1,398 | 33 |
8. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:13,318 | +1,423 | 33 |
9. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:13,567 | +1,672 | 24 |
10. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:13,569 | +1,674 | 26 |
11. | Carlos Sainz | Toro Rosso-Ferrari | 1:13,711 | +1,816 | 22 |
12. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso-Ferrari | 1:14,090 | +2,195 | 15 |
13. | Jenson Button | McLaren-Honda | 1:14,252 | +2,357 | 27 |
14. | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:14,296 | +2,401 | 26 |
15. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:14,507 | +2,612 | 25 |
16. | Felipe Nasr | Sauber-Ferrari | 1:14,631 | +2,736 | 21 |
17. | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:14,654 | +2,759 | 23 |
18. | Esteban Ocon | Manor-Mercedes | 1:14,827 | +2,932 | 30 |
19. | Jolyon Palmer | Renault | 1:14,908 | +3,013 | 32 |
20. | Pascal Wehrlein | Manor-Mercedes | 1:14,948 | +3,053 | 32 |
21. | Charles Leclerc | Haas-Ferrari | 1:15,391 | +3,496 | 27 |
22. | Szergej Szirotkin | Renault | 1:15,800 | +3,905 | 10 |