Hamarosan kezdetét veszi a Forma-1 2020-as szezonja, vessünk is egy pillantást a versenyzők felállására, az új autókra és a versenynaptárra, amit a Mercedes és Lewis Hamilton idén is uralni akar.
A várakozás ideje hamarosan lejár, mindössze két hét és kezdetét veszi a 2020-as Forma-1-es szezon. Az évad előtti tesztelések már nagyban folynak, elindultak az új autók, amik rendkívül izgalmas változásokon estek át ismét. A csapatok és a pilóták is mind egy célért harcolnak, hogy ők üljenek fel a trónra.
Mindenki azon agyal, hogyan is tudja megállítani a Mercedes csapatát és azon belül is Lewis Hamilton. A tavalyi Mercedes dominancia után a F1-rajongók abban bíznak, hogy idén versenyképesebbek lesznek a többi csapatok. Gondolunk itt a Ferrari és a Red Bull munkásságára, akik rendre később találják meg a legjobb beállításokat, mint a címvédő riválisuk.
A Red Bull főnöke, Christian Horner nemrégiben azt mondta, hogy hisz abban, hogy ez a szezon sokkal kiélezettebb lesz. – Nos, mi is ebben reménykedünk. Miután a atavlyi szezonban a Red Bull igen komolyan megszorongatta már a Ferrari csapatát, joggal gondolkozhatnak még egy szinttel feljebb, miszerint a Mercedest kell számukra idén megcsípni.
Az idei szezon különleges lesz sok szempontból is, mivel a világbajnokság a 70. évfordulóját ünnepli, egy új logóval megkoronázva. Mindemellett Hamilton jelenlegi hat világbajnoki címe hétre nőhet, amivel beérheti a legendás Michael Schumacher elképesztő rekordját. Sok múlik tehát azon, hogy megbírják-e állítani az ezüstnyilakat idén.
AZ ÜTEMTERV
Az idei Forma-1-es szezon egy igazi világkörüli turné lesz a maga 22 versenyével – eddig ez a legtöbb verseny, amit egy szezonban megrendeznek a száguldó cirkuszban. Közöttük az új vietnámi versennyel, Hanoiban, amely a F1 negyedik utcai versenye.
Időközben a Holland versenypálya is visszatér 35 éves távolléte után, míg Németországban nem lesz verseny. A kínai futamot a koronavírus kitörése miatt elhalasztották, ugyanezen okból kifolyólag aggodalmak merültek fel az új vietnámi GP-vel kapcsolatban is, de egyelőre még erről nem érkezett információ.
A 2020-as F1 naptár
– Március 13-15. Ausztrál Grand Prix , Melbourne
– Március 20-22., Bahrein Grand Prix , Sakhir
– Április 3-5. Vietnami Grand Prix , Hanoi
– Április 17-19., Kínai Nagydíj , Sanghaj * elhalasztva
– Május 1-3., Holland Nagydíj , Zandvoort
– Május 8-10. Spanyol Nagydíj , Catalunya
– Május 21-24., Monacói Nagydíj, Monte Carlo
– Június 5-7. Azerbajdzsán Nagydíj , Baku
– Június 12–14-én a kanadai Grand Prix , Montreal
– Június 26–28. A francia Nagydíj , Le Castellet
– Július 3-5. Osztrák Nagydíj , Spielberg
– Július 17–19. A brit Grand Prix , Silverstone
– Július 31. – augusztus 2. Magyar Nagydíj , Budapest
– Augusztus 28-30., Belga Nagydíj , Spa-Francorchamps
– Szeptember 4-6, olasz Grand Prix , Monza
– Szeptember 18-20 szingapúri nagydíj
– Szeptember 25–27-én az orosz Grand Prix , Szocsi
– Október 9-11. Japán Nagydíj, Suzuka
– Október 23-25., Egyesült Államok Grand Prix , Austin
– Október 30. és november 1., Mexikói Nagydíj , Mexikóváros
– November 13-15., Brazil Grand Prix , Sao Paulo
– November 27–29. Abu Dhabi Grand Prix , Yas Marina
A csapatok
A leggyorsabb autó nyeri meg a bajnoki címet? Nem feltétlenül. A Ferrari elméletileg már idő előtt elkezdte erre a szezonra az új autó elkészítését, így nagy az elvárásuk magukkal szemben. Viszont tudjuk, hogy a Mercedes milyen dominanciára képes. Nem szeretnénk belemenni esélylatolgatásokba, mert az a legbiztosabb ha az első pár futam után mindenki számára világossá vállnak az erőviszonyok.
Ez a jelenlegi autószabályozás az utolsó szezon ami azt jelenti, hogy 2021-től valószínűleg meglehetősen drámai változások lesznek.
MERCEDES (Németország)
Pilóták: Lewis Hamilton (GB, 35 éves), Valtteri Bottas (Finnország, 30 éves)
Érdekességek: A Mercedes az új „DAS” kormányzási innovációjával teljesen megzavarja a versenytársait. A „kéttengelyes kormányzás” lehetővé teszi a járművezetőknek az első kerekek kiegyenesítését, amelyeket úgy terveztek, hogy kissé kifelé forduljanak – „kinyújtva”, hogy jobb tapadást biztosítsanak a kanyarokban. Ez kissé visszatartja az autókat az egyenesekben. Azonban ez a formatervezés annyira innovatív, hogy 2021-től betiltásra is került. Ebben a szezonban azonban még használhatják.
FERRARI (Olaszország)
Pilóták: Charles Leclerc (22 éves Monaco), Sebastian Vettel (Németország, 32 éves)
Érdekességek: Az új autójuk sok szurkolónak reményt adnak, hogy idén véget vetnek a Mercedes dominanciájának. A tavalyi szezonban az övék volt a leggyorsabb gépezett, viszont a kanyarokban sokkal lassabbak voltak a német versenytársuknál. A tavalyi szezonhoz hasonlóan viszont idén is érdekes lehet a csapaton belüli verseny Lecler és Vettel között.
RED BULL (Ausztria)
Pilóták: Max Verstappen (Hollandia, 22 éves), Alexander Albon (GB / Thaiföld, 23 éves)
Érdekességek: A Red Bull idén arra törekedett, hogy a tavalyi szezonhoz képest még egy lépcsőfokot megugorjanak. Horner szerint különösen a kanyarokban lévő sebességükre kellett ráfeküdniük.
MCLAREN (Nagy-Britannia)
Pilóták: Carlos Saintz (Spanyolország, 25 éves), Lando Norris (GB, 20 éves)
RENAULT (Franciaország)
Pilóták: Daniel Ricciardo (Ausztrália, 30 éves), Esteban Ocon (Franciaország, 23 éves)
ALPHATAURI – korábban Toro Rosso (Olaszország)
Pilóták: Pierre Gasly (Franciaország, 24 éves), Daniil Kvyat (Oroszország, 24 éves)
RACING POINT (Nagy-Britannia)
Pilóták: Sergio Perez (Mexikó, 30 éves), Lance Stroll (Kanada, 21 éves)
ALFA ROMEO (Svájc)
Pilóták: Kimi Raikkonen (Finnország, 40 éves), Antonio Giovinazzi (Olaszország, 26 éves)
HAAS F1 (Egyesült Államok)
Pilóták: Romain Grosjean (Franciaország, 33 éves), Kevin Magnussen (Dánia, 27 éves)
WILLIAMS (Nagy-Brittannia)
Pilóták: George Russell (GB, 22 éves), Nicholas Latifi (Kanada, 24 éves)
Forrás: talksport.com
Borítókép: GettyImages