Hat világbajnok – ez csúcsnak számít – kezdi meg a története során már 62., húsz futammal rekordhosszú világbajnoki sorozatot, melynek évadnyitójának ezúttal is az Ausztrál Nagydíj ad otthont. A melbourne-i Albert Parkban megrendezett futamon persze még nem az a kérdés, hogy Sebastian Vettelnek vagy Fernando Alonsonak sikerül-e begyűjtenie harmadik vb-győzelmét, vagy Kimi Räikkönennek, Jenson Buttonnak, Lewis Hamiltonnak a másodikat, illetve esetleg Michael Schumachernek a nyolcadikat. Természetesen mindemellett még az is elképzelhető, hogy újdonsült világbajnokot avat a mezőny, erre talán a legesélyesebb Mark Webber lehet. A szakértők véleménye inkább azonban azt tükrözi, hogy idén, ha nem is akkora dominanciával, de újra Vettel ülhet majd az F1 trónjába.
Az előszezon és a nyilatkozatok alapján erre akár jó esély is lehet, hiszen a Ferrari bevallottan szenvedett a felkészülés során, a McLaren pedig halkan dolgozott, és szerényen nyilatkozva, egyelőre még nem tartja olyan erősnek versenygépét, mint a tavalyi évad második felében. Persze a kollektív tesztekből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, ahogy igaz a csapatok egyes közleményeiből sem. Az viszont talán adhat némi támaszt számunkra, hogy az istállók szakemberei, pilótái egyaránt arra számítanak, hogy jóval kiegyensúlyozottabb és izgalmasabb lesz az idény. Ezt ígéri még a Pirelli is, a gumigyártó szerint ugyanis a különböző keverékű, kisebb különbséggel rendelkező és gyorsabban kopó gumik is ezt célozzák meg.
Csapatmustra – célok élmezőnytől a sereghajtókig
A Red Bull Racing újra megvédené világbajnoki címét, ahogy Vettel is tenné ezt. Ebben persze minden bizonnyal a McLaren is beleszól, de hogy melyik pilótájával, az egyelőre még kérdéses. A Ferrari talán nehezen indul majd be az idén, és ahogy a Scuderia menedzsmentje kifejtette, az európai versenyekre már teljes készültségben áll majd a csapat. Alonso tehetsége ráadásul még egy gyengébb versenygép teljesítményét is képes növelni, mindezt egyebek mellett tavaly Silverstone-ban is láttuk, amikor futamot nyert. Az élmezőny kedélyeit azonban a szezonban már határozott futamgyőzelmi és dobogós tervekkel borzolná a Mercedes is két német – Schumacher és Rosberg – pilótájával, de a mára már teljesen Lotusszá vált istálló is meglepné a nagycsapatokat. Az előszezon eredményei alapján minderre jó esélye is nyílik 2007 világbajnokának, Räikkönennek és csapattársának Romain Gosjeannak.
Utóbbi két istálló pontszerzéseibe erősen beleszól majd a története során folyamatosan fejlődő, fokozatosan egyre előrébb lépő Force India is, sőt olyannyira, hogy némi szerencsével ugyan, de akár még egy-két dobogós helyet is szerezhet idén Paul di Resta vagy Nico Hülkenberg.
Az indiai csapat legnagyobb riválisa viszont a Sauber, Toro Rosso és Williams alkotta hármas lesz. A szakértők szerint ez a négy középcsapat óriási csatákban, külön versenyt is vívhat majd a hatodik helyért, sőt akár még egyszer-kétszer nagyobbat is kaszálhat egyes futamokon. Rajtuk kívül pontgyűjtésre még talán a sokat fejlődő Caterhamnek lesz esélye, ezt azonban az istálló csak halkan emlegette, a csapat vezetői számára ugyanis a legfontosabb, hogy megközelítse a középmezőnyt. A két legkisebb, a Hispania Racing Team valamint a Marussia idén vélhetően továbbra sem szól bele a pontvadászatba, inkább csak az utolsó előtti pozícióért küzd majd.
Újoncok és újdonságok
Idén akadnak újonc pilóták a Forma-1-ben, a Marussiánál Charles Pic és a Toro Rossonál Jean-Eric Vergne, mellettük több visszatérő is van, így a két Lotus-os Räikkönen és Grosjean, vagy de la Rosa, Hülkenberg és Kartikeyan. Újdonság lesz a szezonban az amerikai versenypálya is Austinban, igaz egyelőre még nincs kész a texasi létesítmény, javában tart a munka, de a tervek szerint ősz elejére már befejeződik. Négy év kihagyás után így ismét lesz Amerikai Nagydíj a szériában. Az F1-rajongók ezek mellett még egy nem túl szép újdonsággal is találkozhatnak majd a futamok során, ami nem más, mint a versenygépek sokat emlegetett orra. A Nemzetközi Automobil Szövetség a biztonság erősítésére új szabályt alkotott, amibe – korábban kifejtettük – a csapatok is beleszóltak, és így lett az autók orra kacsacsőrre emlékeztető megjelenésű.
Vasárnap, magyar idő szerint reggel héttől számtalan kérdés közül már egy-kettőre akár választ is kaphatunk. A magyar rajongók pedig idéntől egészen 2016-ig az m1-en HD-közvetítéssel követhetik figyelemmel a Forma-1-es világbajnokságot, így az Ausztrál Nagydíjat és szombaton reggel 7-kor az időmérőjét is.
A melbourne-i Albert Parkban rendezett futamon 58 körön keresztül küzdenek majd meg a pilóták az 5303 méteres, félig utcai pályán, melyen ezúttal két DRS-zóna is lesz.