Gyutai Adrián: „Felkészültem a nagy csatákra”
Idén a Superstock 600-as kategóriájában remeklő Gyutai Adrián ezen a hétvégén három bajnokságban is harcba indul a pontokért. A Tomracing Motorsport Team 22 éves versenyzője az Alpok Adria Sorozat utolsó fordulójában előrébb lépne az összetettben – matematikailag még a bajnoki címet is megszerezheti – míg a magyar pontvadászatban az első, addig az IMRC-ben a dobogós helyezését szeretné megtartani. Ehhez pedig mindkét összevont futamon a lehető legtöbb pontot kell megszereznie. Szerencsére a gondos és szakértői kezelések hatására a karja meggyógyult, így nem hátráltatja majd a versenyzésben a Slovakiaringen.
A hazai gyorsasági motorversenyzés egyik legnagyobb tehetsége, Gyutai Adrián – aki 2007 után első magyar motorosként, nemzetközi bajnoki címet nyert tavaly az Alpok-Adria 125 GP-ben – idén már egy kategóriával feljebb, a Superstock 600-ban folytatta szereplését az Alpok Adria Sorozatban, valamint az IMRC és a Magyar Bajnokságban. A 22 éves paksi motoros ebben a géposztályban is szinte berobbant a legjobbak közé, és ezen a hétvégén mindhárom sorozatban megerősítheti a helyét az összetett élmezőnyében. Ráadásul a magyar pontversenyben az élen áll, és az Alpok Adria Sorozatban elért eredményeivel gyakorlatilag már kijutott az októberben rendezendő Európa-bajnokságra. A Tomracing Motorsport Team versenyzője most arra készül, hogy az egész éves remek eredményeihez méltó módon feltegye a koronát idei teljesítményére.
„Nagyon vártam már ezt a hétvégét, hogy ismét motorra ülhessek. Úgy érzem, mindhárom bajnokságban a vártnál jobban szerepelek, éppen ezért az eredményeket tekintve nincs rajtam nyomás. Az a legfontosabb, hogy fejlődjek, hiszen a hatszázasok között bőven van még mit tanulnom. Tudom, hogy állok az összetettekben, éppen ezért beleadok mindent, aztán meglátjuk, miként sikerülnek a versenyek. A motorom nagyon jól működik, a csapatomban remekül érzem magam, és remélem, a kezem sem fog nagyon hátráltatni. Mint kiderült, a lapockám alatt futó idegszálak voltak begyulladva, melyek végighúzódnak a kézfejemig, és ezért okoztak sokszor szinte elviselhetetlen fájdalmat. Szeretném megköszönni Orosz Csillának a profi kezeléseket, melyek sokat segítettek a felépülésemben” – fogalmazott Gyutai Adrián.
Amit a Slovakiaringről tudni kell…
A Budapesttől 158 kilométerre található Slovakiaringen hat különböző vonalvezetésen lehet róni a köröket 2,7 és 5,9 kilométer között, sőt, ami azt illeti, az óramutató járásával megegyezően és az óramutató járásával ellentétesen is fel lehet hajtani a pályára, ami azt jelenti, hogy 12 különböző vonalvezetés is elérhető. A pálya megfelel az FIA és a FIM legszigorúbb szabályainak is, azaz bármilyen rangos nemzetközi versenynek helyszínt adhat, mint például az Alpok Adria Bajnokság futamait több mint négy hónap különbséggel megelőző Túraautó Világbajnokságnak (WTCC) is.
Az Alpok Adria Bajnokság mezőnye a pálya leghosszabb, 5922 méter hosszú, átlagban 12 méter széles változatán versenyez majd. A célegyenesben remek lehetőségek lesznek az előzésekre, hisz 900 méter hosszú és 20 méter széles.
A szlovákiai versenypályát Európa leghosszabb ringjei közé sorolják, ami a négy mesterségesen létrehozott emelkedő és a megannyi technikás rész miatt a legtapasztaltabb versenyzőknek is nagy kihívást jelent. A közel hat kilométer hosszú versenypálya mintegy 85 hektáron terül el. Az építkezésre és a műszaki felszerelésre mintegy 25 millió eurót költöttek el a 2008 októberétől 2010 májusáig tartó első fázisban. Az építkezés első fázisában többek között felépítettek egy benzinkutat, egy szervizt, a parkolóhelyeket, a 33 garázsból álló bokszutcát, a versenyeket irányító tornyot, egy kondicionáló termet, a lelátókat, az orvosi központot, és egy éttermet is.
A 2009 októberétől 2010 novemberéig tartó második fázisban építettek fel egy ajándékboltot, egy öt hektáron elterülő vezetéstechnikai akadémiát, valamint a VIP garázsokat is.
Az utolsó – 2011 márciusától 2012 májusáig – fázisban épült fel egy háromcsillagos szálloda, egy 800 méter hosszú gokart pálya, valamint egy Off-road pálya.
MOTORSPORT |
Hétvégi menetrend (Superstock 600) |
Péntek: 09:30 – 10:00 – első szabadedzés 11:30 – 12:00 – második szabadedzés 14:30 – 15:00 – harmadik szabadedzés 16:30 – 17:00 – negyedik szabadedzés |
Szombat: |
10:00 – 10:30 – első időmérő edzés 14:10 – 15:00 – első verseny (11 kör) Vasárnap: 9:50 – 10:20 – második időmérő edzés |