Győrfi Alen: "Remélem, ezúttal messze elkerülnek a gondok”
Legutóbb anyagi megfontolásokból kihagyta a portimaói futamot az idei Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának magyar versenyzője, Győrfi Alen. A majd egy hónapos szünetet követően a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team motorosa a Magny-Coursban rendezendő zárófutamon mindenképpen pontszerzéssel tenné fel idei sikeres szereplésére a koronát. Egy biztos, szerencsés esetben még az összetettbeli 12. hely is elérhető Alen számára, éppen ezért a jelenleg 27 pontjával a bajnoki 15. helyen álló versenyző – akinek a remélt összetettbeli 12. helyhez mindössze hét egység a hátránya – élete futamát szeretné futni vasárnap. Ha a francia versenyen is képes lesz annyit javulni a tavalyi eredményéhez képest – a 29. helyről rajtolva a 23. lett –, mint idén valamennyi helyszínen, akkor az sem kizárt, hogy akár a legjobb tíz között végezzen a futamon.
Györfi Alen idei utolsó versenyén, a legendás német pályán, Nürburgringen folytatta korábbi bravúros szerepléseit – Imolában a 12., Monzában a 6., Aragonban és Brno-ban a 14., míg Silverstone-ban a 12. lett –, és az öt pontot érő 11. helyen fejezte be a futamot, úgy, hogy egy péntek reggeli baleset következtében megrepedt térdkaláccsal versenyezte végig az egész hétvégét. A sérülése már a múlté, és anyagi megfontolásokból kihagyott portugál versenyt követően a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának zárófutamán mindenképpen pontszerzőként fejezné be a meglehetősen sikeresnek nevezhető 2012 idényt. Alen ugyanis a 2011-es szezonhoz képest minden pályán hatalmasat fejlődött, átlagban több mint tíz helyet javított a rajtpozícióján, és a tavalyi nulla pontjával szemben jelenleg 27 egység áll a neve mellett, amivel összetettben a 15. pozícióban várja a hétvégi folytatást.
Tavaly a futamot a pole pozícióból induló Danilo Petrucci nyerte meg a BMW-s Lorenzo Zanetti és a 2012-es pontversenyt vezető Sylvain Barrier előtt. A francia versenyző idei legnagyobb riválisa, Eddi La Marra imolai bukását követően kénytelen volt kihagyni a 2011-es magny-cours-i futamot.
A 14 körös versenyen Győrfi Alennek létfontosságú lett volna, hogy a számára teljesen ismeretlen francia ringen minél több kört tehessen meg, ám a tréningek folyamán technikai problémák hátráltatták. Alen a szombat délelőtti második szabadedzést installációs köre után azonnal kénytelen volt befejezni. A második időmérő edzésre a hibát kijavították, ám a pálya ismerete hiányában, meg kellett, hogy elégedjen a 29. rajthellyel. A futam alatt ugyan hiányoztak az elmulasztott körök, ám fantasztikus első körének köszönhetően, hat helyet előre lépve, a 23. helyen fejezte be a versenyt.
Idén mindenképpen abban reménykedik a 22 éves motoros, hogy a legjobb 15 közül rajtolhat el, és ha a technika ezúttal nem hátráltatja, akkor akár egy újabb TOP 10-es hellyel zárhatná le a 2012-es szezonját.
"Már nagyon vártam ezt a hétvégét, hiszen éppen négy hetet hagytam ki, és már nagyon hiányzott a versenyzés, kell már a szervezetemnek az ilyenkor szokásos adrenalin-löket. Tavaly nem volt szerencsém, elektronikai hiba hátráltatott, ami remélem, hogy idén messze elkerül az idényzárón. Mindenképpen szeretnék pontszerzőként búcsúzni a szezontól, mert az azt jelentené, hogy mindenképpen a legjobb tizenöt között zárnám az évet összetettben. Ez főleg annak tükrében jelent sikert, hogy a teljes mezőnyt tekintve az én motorom a legrégebbi technika. Miközben a saját versenyemen szeretnék minél jobban szerepelni, ugyanakkor szurkoló is leszek, hiszen Adrián ezen a hétvégén a spanyolországi Albacete-ben áll rajthoz az Európa-bajnokságon. Remélem mindkettőnk mellé áll a szerencse is, és eredményes évet zárunk” – fogalmazott Győrfi Alen.
A csapattulajdonos is abban bízik, hogy a tavalyi eredményét Alen jelentősen megjavítva a pontszerzők között ér célba, mégpedig olyan helyen, hogy azzal képes legyen előre lépni az összetettben is. Kelemen Krisztián úgy érzi, ezúttal sem lesz gond, és a zárófutamon versenyzője újabb értékes bajnoki pontokkal teheti fel a koronát a francia pályán idei eredményes szereplésére.
"Bízom benne, hogy az egész idényhez méltó eredménnyel, és minimum négy ponttal fejezzük be az évadzáró futamot. Ez jó alapot jelentene a következő szezonra való felkészülésre, hisz a terveink szerint a 2013-ban is ebben a sorozatban, de egy ütőképesebb motorral a TOP 10-et tűzzük ki magunk elé, ami abszolút nem elérhetetlen Alen számára sem. A tavalyi futamot nem jó előjelekkel kezdtük hisz technikai probléma miatt két edzést is ki kellett hagynunk, de úgy vélem, a kevés tapasztalat szerintem nem lesz hátrányunkra, mert Alen fejlődése ebben az évben töretlen a mezőny leggyengébb motorjának nyergében. A kihagyott verseny miatt már nagyon ki van éhezve a megmérettetésre a versenyzőm, és hatalmas elszántsággal akarja bebizonyítani, érdemes arra, hogy a további karrierjét is egyengessem” – ecsetelte Kelemen Krisztián.
Az idei futamon négy magyar motoros indul: Győrfi Alen (Superstock 1000), Talmácsi Gábor, ifjabb Tóth Imre és Németh Balázs (Supersport).
MOTORSPORT |
Superbike világbajnokság, Superstock 1000-es sorozat, Magny-Cours |
A pálya neve: Circuit de Nevers Építve: 1961 Pálya hossza: 4411 m Pálya szélessége: 10,4 m – 18 m Pole pozíció: a pálya jobb oldalán Kanyarok száma: 20 (9 bal és 11 jobb) Célegyenes hossza: 250 m Irány: az óramutató járásával megegyező Boxok száma: 48 Paddock területe: 40 000 m2 Körrekord a Superstock 1000-es kategóriában: 1:41.335 – Danilo Petrucci (2011) 2011 – versenyben futott leggyorsabb kör: 1:41.447 – Lorenzo Zanetti (BMW Motorrad Italia Superstock) 2011 – pole pozíció: 1:41.335 – Danilo Petrucci (Barni Racing Team) 2011 – verseny győztese: Danilo Petrucci – (Barni Racing Team) |