GP3: ismét megbüntették Kiss Pál Tamást
A 21 éves pilóta ismét nagyot küzdött a pontszerzésért, és végül úgy tűnt, meg is csípte a leintésnél az egy pontot érő 8. helyet, ám utólag a sárga zászló figyelmen kívül hagyása címén megbüntették, így a végén mégsem örülhetett.
"Meglepődtem volna, ha az utolsó versenyt megúszom büntetés nélkül, úgy gondolom, így volt kerek ez az évad" – nevetett kínjában a monzai második futam után Tamás. "Nem is tudom, miért kaptam a büntetést, de őszintén szólva nem is nagyon érdekel már. Állítólag a sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt büntettek meg, pedig nem előztem a sárga zászló hatálya alatt, és ha javítottam a szektoridőmön, akkor mindenki más is, mert épp egy vonat közepén haladtam."
"Amúgy a többiek előzhettek négykerekes pályaelhagyással, levághatták kedvükre a sikánt akár többször is, előzhettek sárga zászlónál, nem kaptak semmit, úgyhogy elég érdekesnek tartom a versenybírák koncepcióját. A ’ki kapta a legtöbb büntetést idén?’ bajnokságot biztosan megnyertem volna, és mindezt úgy, hogy soha egy versenyen sem törtem össze senkit. Egyszerűen nem tartom korrektnek a versenybírák hozzáállását, úgyhogy már nem is reklamáltam a leintés után, csak gyorsan összepakoltam és eljöttem onnan, mert úgy éreztem, hogy én egy percig sem akarok tovább ott maradni" – mondta el őszintén a magyar pilóta.
"Nemcsak a sorozatos büntetésekből lett elegem, hanem abból is, hogy a második futamon már megint esélyem sem volt harcolni az élmező nnyel, az egyenesekben folyton egyszerre hárman estek rá a nyakamra, és örültem, ha tartani tudtam a pozíciómat. Evans például úgy ment el mellettem az egyenesben, mint aki szemből jött, pedig higgyék el, én is tövig nyomtam a gázpedált és elvileg ugyanolyan autóban ülök, mint ő, vagy bárki más. A végén volt néhány jó csatánk Cecconnal és Bullerrel, amit élveztem is, és végül sikerült megtartanom velük szemben a 9. helyemet, de előrébb jutni tényleg teljesen reménytelen volt."
"A mérlegelésnél aztán már a 8. helyen rangsoroltak Vainio büntetése miatt, de még nem mertem örülni az egy pontnak, és jól is tettem, mert hamarosan szóltak is, hogy nem úgy van ám az, engem is megbüntetnek" – árulta el a miskolci fiatalember, majd hozzátette: "Az egyetlen pozitívumot a hétvégémben a magyar szurkolók jelentették, akik a helyszínre is nagyszámban kilátogattak, és tudom, hogy otthonról is rengetegen szorítottak értem, amit ezúton is nagyon szépen köszönök mindenkinek."
Kiss Pál Tamás a 2012-es GP3-as sorozatot 38 pontjával a 12. helyen zárta, míg csapata, az Atech CRS GP eggyel több ponttal az utolsó előtti, 8. helyen végzett a csapatok pontversenyében. A magyar pilóta számára az év csúcspontját a monacói első futamon elért 2. helyezése jelentette, amellyel ő lett a magyar autósport történetének első monte-carlói dobogósa.
A GP3-as szezon ezzel a végéhez ért, ám Kiss Pál Tamás számára nincs megállás, hiszen jövő hétvégén már az ingyenesen látogatható hungaroringi World Series by Renault versenyen láthatják majd őt versenyezni a szurkolók, ahol a csúcskategóriának számító 3,5 literes géposztályban áll rajthoz. Tamás számára ez egy komoly ugrás lesz, hiszen a WSR-ben szereplő autók több mint kétszer olyan erősek, mint a GP3-asok (előbbiek 570, utóbbiak 280 lóerősek), de rendkívüli módon várja már ezt az újszerű kalandot, és bizony nem tagadja, az új közeg is jót tesz majd neki a GP3-as megpróbáltatások után.