Spanyol foci

Gigantikus összeget kaszálhat a Barcelona a mezszponzorokból

Kép forrása: Lorena Sopena/Europa Press via Getty Images

Klubrekord: minden eddiginél több pénz folyt be ezekből.

A pályán elért sikerek után a pénzügyi fronton is történelmi csúcsot dönt az FC Barcelona: a klub mezszponzorációból származó éves bevétele meghaladja a 200 millió eurót, állítják spanyol sajtóértesülések.

Joan Laporta elnök szerint a Barcelona Licensing & Merchandising (BLM) a legutóbbi pénzügyi évben 140–150 millió eurós bevételt ért el, miközben a főszponzorok, a Spotify és a Nike, rekordösszegekkel járulnak hozzá a kasszához:

  • Spotify:

    • 65 millió euró/szezon + bónuszok

    • 57,5 millió az elülső mezlogóért

    • 5 millió a tréningruhákért

    • 5 millió a Spotify Camp Nou névhasználatért

    • Összesen kb. 70 millió euró évente

  • Nike:

    • 2024 novemberében megújított szerződés

    • 122 millió euró/év

    • 158 millió eurós aláírási bónusz, amely több évre van elosztva

    • A bevétel tartalmazza a kiskereskedelmi együttműködéseket is

Yamal 10-es meze rekordbevételhez juttatta a Barcelonát

További szponzorok erősítik a bevételt

Az ázsiai felkészülési turné során Ambilight TV és Cupra is megjelenik a mezeken:

  • Ambilight TV: kb. 12 millió euró/szezon (bal ujj logó)

  • Cupra: 7 millió euró/év (globális partneri jogok + felkészülési meccsek mezüjj-logó)

Ezekkel együtt a Barcelona éves mezszponzorációs bevétele meghaladja a 209 millió eurót, ami rekord a klub történetében.

Ez a hatalmas bevétel stabil pénzügyi hátteret biztosít a klub számára, amely a pályán elért újabb sikerek mellett így erősebb gazdasági alapokra építheti jövőbeni ambícióit.