Gigantikus összeget kaszálhat a Barcelona a mezszponzorokból

Klubrekord: minden eddiginél több pénz folyt be ezekből.
A pályán elért sikerek után a pénzügyi fronton is történelmi csúcsot dönt az FC Barcelona: a klub mezszponzorációból származó éves bevétele meghaladja a 200 millió eurót, állítják spanyol sajtóértesülések.
Joan Laporta elnök szerint a Barcelona Licensing & Merchandising (BLM) a legutóbbi pénzügyi évben 140–150 millió eurós bevételt ért el, miközben a főszponzorok, a Spotify és a Nike, rekordösszegekkel járulnak hozzá a kasszához:
-
Spotify:
-
65 millió euró/szezon + bónuszok
-
57,5 millió az elülső mezlogóért
-
5 millió a tréningruhákért
-
5 millió a Spotify Camp Nou névhasználatért
-
Összesen kb. 70 millió euró évente
-
-
Nike:
-
2024 novemberében megújított szerződés
-
122 millió euró/év
-
158 millió eurós aláírási bónusz, amely több évre van elosztva
-
A bevétel tartalmazza a kiskereskedelmi együttműködéseket is
-
További szponzorok erősítik a bevételt
Az ázsiai felkészülési turné során Ambilight TV és Cupra is megjelenik a mezeken:
-
Ambilight TV: kb. 12 millió euró/szezon (bal ujj logó)
-
Cupra: 7 millió euró/év (globális partneri jogok + felkészülési meccsek mezüjj-logó)
Ezekkel együtt a Barcelona éves mezszponzorációs bevétele meghaladja a 209 millió eurót, ami rekord a klub történetében.
Ez a hatalmas bevétel stabil pénzügyi hátteret biztosít a klub számára, amely a pályán elért újabb sikerek mellett így erősebb gazdasági alapokra építheti jövőbeni ambícióit.