Galéria: Még mindig a vadállatok uralják az afrikai focit
A PUMA®, a globális sport-lifestyle márka egy inspiráló, kortárs együttműködés keretében útjára indította a PUMA 10 partnercsapata részére készített futball felszereléseket, amelyek az Afrikai Nemzetek Kupáján fognak debütálni. Mindegyik szerelést egy, a Kreatív Afrikai Hálózatba (Creative African Network – CAN) tartozó elismert művészek készítettek. Ez a PUMA platformja, amely összekapcsolja és promotálja az afrikai művészeket mind Afrikában, mind pedig a kontinensen kívül. Erre az egyedülálló kezdeményezésre egy kiállítás fogja feltenni a koronát, amelyet egy hónapon keresztül lehet majd a londoni Design Museum-ban megtekinteni, és ami felvonultatja a művészek dizájn ötleteit.
A PUMA-nak valóban komoly tradíciója van az afrikai futball világában, minden évben valami újat és különöset hoz a futballéletbe. A legfontosabb mérföldkövek között említhetjük az African Unity Kit-et (afrikai egyen szerelést) amely a FIFA World Cup 2010-en mutatkozott be, valamint a Cameroon Unikit-et 2004-ben. A művészet prominensen jelenik meg a PUMA projektjeiben: hogy megünnepelje a FIFA World Cup 2010-et, a márka felkérte az elismert kortárs művészt, Kehinde Wiley-t, hogy készítsen el egy portrésorozatot afrikai futballistákról és tervezzen Afrika ihlette életstílus termékeket.
A PUMA szponzori partnerségre lépett egy sor afrikai nemzeti válogatottal, többek között Kamerunnal, Ghánával, Elefántcsontparttal, Algériával, Namíbiával, Szenegállal, Togóval, Gabonnal, Burkina Fasoval és legújabb partnerként üdvözölheti Dél-Afrikát, amely 2011 júniusában szerződött le a sport lifestyle márkával. A technikai szereléseket úgy tervezték, hogy segítségükkel a játékosok maximális teljesítményt tudjanak leadni a pályán. A mez illeszkedik a testhez, hogy az ellenfél ne tudja rángatni, ugyanakkor kiemeli a játékos testi adottságait, ezáltal lehetővé teszi számukra, hogy kihangsúlyozzák jelenlétüket a pályán. A szövetben a PUMA U.S.P Moisture Management technológiáját alkalmazták, amely a teljesítményt fokozza azáltal, hogy az izzadtságot elvezeti a testtől, így a levegő áramlását segítik és a test mindig a megfelelő hőmérsékleten tud maradni.
Kamerun mezén az oroszlán motívum jelenik meg, míg Gabon mezén a párduc díszeleg.
Terence Parris, a csapatsport marketingosztály vezetője a PUMA SE-nél, hozzátette: “Az afrikai futball továbbra is nagyon fontos szerepet játszik globális sport-marketing stratégiánkban. Az elmúlt évtized alatt folyamatosan építettük ki kapcsolatainkat Afrikával, lentről jövő kezdeményezésekbe, a játékosok közötti kapcsolatokat erősítő projektekbe és az afrikai föderációs partneri projektekbe fektetve. Az afrikai futball elhivatottsága és szenvedélye tökéletesen kiegészíti márkánk elkötelezettségét, és különlegesen szerencsés helyzetben érezzük magunkat, hogy olyan kontinenssel dolgozhatunk együtt, amelynek ilyen gazdag kultúrája és öröksége van. Ezek a futballszerelések megtestesítik mindazt, amit a márkánk értékének tartunk.”
A londoni Design Museum-ban történt megnyitó összehozta a futballhírességeket és a CAN művészeit a PUMA 10 szponzorált csapatából, mint például a kameruni Samuel Eto’o-t, a ghánai John Mensah-t és az elefántcsontparti Yaya Touré-t. A közelgő 2012-es Orange Africa Cup of Nations® (Afrikai Nemzetek Kupája) az az esemény, amely a tökéletes helyszín a PUMA számára, hogy bemutassa, a márka hogyan ötvözte a művészetben és a sportban kifejtett munkáját, tökéletesen összehozva a két világot, amelyek csak ritkán találkoznak.
A PUMA együttműködött a londoni Design Museum-al, hogy egy hónapig tartó kiállítást indítsanak, amelynek címe: ‘Afrika értelmezései: Futball, Művészet és Dizájn’ ezzel szeretnék ünnepelni a PUMA új futballszereléseit, amelyeket a márka az általa támogatott 10 afrikai nemzeti válogatott számára készített.
Szerinted melyik válogatott meze sikerült a legjobbra? Nézd meg KÉPGALÉRIÁNKAT ITT, majd SZAVAZZ A SZERINTED LEGJOBBRA!