A tavalyi szezon második felében a Renault és a Ferrari mindent megtett azért, hogy az új évad kezdete előtt lazábbá váljanak a motorok fejlesztésére vonatkozó szigorú szabályok, a Mercedes azonban hallani sem akart azok megváltoztatásáról. Így tehát egyik megbeszélésen sem született egyezség, decemberben viszont minden megváltozott, hiszen – ahogyan arról az Autosport című brit szaklap írt – a Ferrari és a Renault szakemberei találtak egy kiskaput a 2015-ös szabálykönyvben: az FIA nem határozta meg egyértelműen, mikor kell véglegesíteni az erőforrásokat.
Noha a szövetség mindvégig azon az állásponton volt, hogy az erőforrások fejlesztését a szezonnyitó előtt be kell fejezni, ezt ilyen konkrétan nem foglalta bele a szabálykönyvbe. Az FIA szóvivője ezzel kapcsolatban elmondta: „Mindig is az volt a terv, bár ez a szabályokban sajnos nem volt egészen pontosan megjelölve, hogy az érintett gyártóknak a motorokkal kapcsolatos módosításokat a 2015-ös szezon első versenye előtt be kell fejezniük. Nagyon egyszerű ez az egész, de ha elolvassuk a szabálykönyvet, az nem mondja ki ilyen egyértelműen, sajnos!”
Erre először a Ferrari technikai igazgatója, James Allison hívta fel az illetékesek figyelmét az Abu-dzabi Nagydíj hétvégéjén, majd az ünnepek előtt a téma a Stratégiai Munkacsoport rendkívüli ülésén is szóba került. Az FIA később elismerte, hogy a szóban forgó előírások szabadon értelmezhetők, és a jelenlegi helyzetben az a leglogikusabb megoldás, ha elfogadja, hogy 2015-ben nincs tényleges időpontja az erőforrásokkal kapcsolatos fejlesztések véglegesítésének. Ez egyet jelent azzal, hogy a gyártók egész évben fejleszthetik erőforrásaikat, igaz csak addig, amíg a megengedett 32 módosító ponton belül maradnak, és amíg nem lépik túl az autónként engedélyezett négy erőforrást.
A Nemzetközi Automobil Szövetség a karácsonyi időszakban minden csapatnak elküldött egy hivatalos közleményt, melyben megerősítette, hogy a szezon során is lehet módosítani az erőforrásokon. Ezzel a lehetőséggel azonban csak a Mercedes, a Renault és a Ferrari élhet, a hivatalosan idén visszatérő Honda már nem (éppen azért, mert a japán gyártó most csatlakozik a bajnoksághoz). Nekik február 28-ig kell véglegesíteniük hajtóegységüket – ahogyan azt a már említett gyártók is tették a 2014-es évad kezdete előtt. „Mivel a már jelenlévő gyártók 2014. február 28-ig kénytelenek voltak véglegesíteni erőforrásaikat, úgy igazságos, ha az új gyártót is arra kérjük, hogy 2015. február 28-ig homologizálja azt” – írta az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting.
A gyártók idén az eredeti elképzeléseknek megfelelően 32 módosító pontot használhatnak fel, azaz erőforrásuk körülbelül 48%-át építhetik át – német sajtóértesülések szerint a Renault és a Mercedes már 27-27 ilyen pontot felhasznált a fejlesztések során. A szabályok most már azt is előírják, mennyit lehet módosítani az erőforrásokon a következő években. Jövőre a hajtóegységek 38%-a lesz módosítható, 2017-ben ez 30%-ra csökken, 2018-ban 23%-ra, 2019-ben és 2020-ban pedig 5-5%-ra. Igaz, ezek az előírások még változhatnak, hiszen a gyártók továbbra is folytatják egyeztetéseiket a motorokkal kapcsolatban: az Auto Motor und Sport információi szerint például abban már megállapodtak, hogy az F1-nek 2016-tól erősebb, olcsóbb és hangosabb egységekre van szüksége.