Teszthangulatban telt az Abu-dzabi Nagydíj első szabadedzése, mely Sebastian Vettel sikerét hozta. A top 3-ban három különböző csapat versenyzője végzet, másfél tizeden belül, számolt be róla az m4sport.hu.
Az első szabadedzéssel Abu-Dzabiban kezdetét vette az év utolsó F1-es nagydíjhétvégéje. A még teljes egészében nappal megrendezett gyakorlást az év egyik legkevésbé hasznos edzésének tartják, ám több csapat is igyekezett hasznossá tenni bizonyos megoldásokkal. Volt, aki a 2018-ban bevezetendő glóriát próbálgatta – mely csütörtökön a kerékcsere-gyakorlásoknál okozott némi fejtörést a versenyzők feje fölötti, a fejvédő miatt nemigen látható jelzőlámpák miatt – de több autón méretes mérőrácsok, Pitot-csövek is feltűntek. A legérdekesebben Kimi Räikkönen Atom Antinak álcázott Ferrarija bizonyult, mely két „antennáján” kívül a hátuljára egy „kerítést” is kapott. A csapat egy új, a Red Bullét idéző diffúzort tesztelt, melyen apró szárnyakat helyeztek el a kerekek belső részénél.
A Mercedesnél Valtteri Bottas is mérőrácsokkal futott ki a garázsból, míg Lewis Hamiltonnál a legnagyobb újdonságot aranyszínűre festett sisakja jelentette. Az első percek a két versenyző körözésével teltek, a brit a lágy keveréken 1:41,135 másodpercnél állította meg a stoppert. Rajtuk kívül Lance Stroll és az Esteban Ocon Force Indiáját vezető, harmadik versenyzői státuszra pályázó George Russell volt még a pályán. A mezőnyben egyébként egy másik fiatal, Antonio Giovinazzi is feltűnt, aki Kevin Magnussen autóját vezette a Haasnál.
Jó 20 percnek kellett eltelnie ahhoz, hogy Red Bullokat és Ferrarikat is láthassunk a pályán. A két vörös autó és Daniel Ricciardo az ultralágy keveréket használta, míg Max Verstappen a szuperlágyat. Kimi Räikkönen hamar az élre is állt, az edzés első felének legjobb ideje az ő nevéhez fűződött: 1:39,841 másodperccel állt az élen. Sebastian Vettel 0,351 másodpercre zárkózott fel rá, míg a harmadik pozícióba az új kormányát teljesen használhatatlannak nevező Max Verstappen lépett 1:40,514-es körrel.
Az edzés teszthangulatban telt, a leglátványosabb jelenetet Felipe Massa füstölős fékezése, porzó pályaelhagyása, valamint Riccirado megcsúszása jelentette. Fél távnál a vasárnap a 7. helyre, s ezzel a 100 pontos határ újbóli áttörésére hajtó Sergio Pérez volt a negyedik, már több mint 1 másodperces hátránnyal. Őt Ricciardo, Hamilton, Stoffel Vandoorne, Felipe Massa, Nico Hülkenberg és George Russel követte, Bottas a 14. helyre esett vissza, míg a mezőnyből egyedüliként Fernando Alonsónak nem volt még időeredménye.
A Mercedesek a második háromnegyed órába lépve már ultralágy gumin tértek vissza, s egyből a tabella élére is álltak. A háromszoros abu-dzabi győztes Hamilton 1:39,126-ra javított, Bottas 0,6-del elmaradt tőle. Negyed órával később viszont már Verstappen volt a második, aki friss ultralágy gumin mindössze 28 ezreddel bizonyult lassabbnak a világbajnoknál.
Közben Alonso is teljesítette első mért körét, egy ideig a 6. helyen is állt, aztán Pérez visszaelőzte. Vandoorne alig fél századdal maradt el tőle. Őket az utolsó versenyét teljesítő Massa követte.
A középmezőnyben több hibát is láthattunk, Nico Hülkenberg és Antonio Giovinazzinak is volt egy megpördülése, de elhagyta a pályát George Russel, Lance Stroll, Brendon Hartley és Romain Grosjean is. Utóbbi versenyző háttal a falnak is nekikoccant. A sok hibához köze lehetett az erős szélnek is, mely jó pár kockás gumit eredményezett a másfél óra végére.
18 perc volt még hátra, amikor Vettel többedszer is javított idején, s 1:39,006-os eredménnyel Hamilton elé ugrott. Az abszolút pályacsúcshoz még így is 6 tized hiányzott neki. Nem sokkal később Räikkönen is rákapcsolt, ám ő csak Bottast tudta megelőzni, s negyediknek zárkózott föl, Hamilton és Verstappen mögé. Hátránya fél másodperc volt. A legjobbak közül csak Ricciardo hiányzott az élmezőnyből. Az ausztrál lassabb köröket teljesített, s visszacsúszott 10.-nek.
Az alsóházban Sainz számára korábban véget ért a gyakorlás. A Renault motorcserét ütemezett be a spanyolnál a második edzés előtt. A franciák azt ígérték, ezen a hétvégén nagyobb teljesítményt biztosítanak csapataik számára, mint az előző két alkalommal, ám az már biztos, hogy így sem ússzák meg újabb cserék nélkül a hétvégét. Brendon Hartley a változatosság kedvéért negyedik versenyhétvégéjén is kapott új motoregységet, s egyelőre 10 rajthelynél tart.
Az unalmasan csordogáló első szabadedzés utolsó percei már főként hosszabb etapokkal teltek, a Mercedes pedig úgy döntött, Bottas autójára egy menet erejéig még fölszereli a glóriát. A másfél óra leggyorsabbja Vettel lett, az első három helyen három különböző csapat versenyzője osztozott, valamennyien másfél tizeden belül egymástól, ami azért érdekes folytatást vetít előre.
Messi, Özil, Sanchez… 11 téltől ingyen igazolható sztár! " NEMZETKÖZI FOCI › Futball hírek
A Marca összeszedte azoknak a futballistáknak az álomcsapatát, akik január elsejétől szabadon tárgyalhatnak új klubokkal, írja a Nemzeti Sport. A Mesut Özil, Lionel Messi, Alexis Sánchez támadósort alighanem sok csapat elfogadná…